برگزیده ها

مازندمجلس: وزیران خارجه مصر و امارات بر ضرورت برآورده شدن شروط سیزده گانه چهار کشور عربی توسط قطر تاکید کردند.

مازندمجلس: سامح شکری وزیر خارجه مصر و عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات امروز یکشنبه بر پایبندی عربستان، بحرین، مصر و امارات بر مواضع خود در خصوص بحران با قطر تاکید کردند.
وزیران خارجه مصر و امارات بر ضرورت برآورده شدن شروط سیزده گانه چهار کشور عربی توسط قطر تاکید کردند.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.
قطر از ابتدای این بحران تأکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.
تاکنون تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران قطر نتیجه‌ای در پی نداشته است.
احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر امروز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که وزیران خارجه مصر و امارات درباره امنیت و ثبات منطقه دریای سرخ بحث و تبادل نظر کردند.
وی افزود: دو وزیر همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه و راه‌های گسترده‌کردن همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه زمینه‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری‌های متقابل رایزنی کردند.
طبق این بیانیه وزیران خارجه مصر و امارات درباره تحولات منطقه به شکل مفصل گفت‌وگو و ارزیابی خود را از تحولات میدانی در سوریه، لیبی و یمن ارائه کردند.
شکری و بن زاید در این دیدار بر اهمیت همکاری دو کشور برای تشویق طرف‌های تاثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی به جلوگیری از تشدید تنش‌ها و ضرورت هماهنگی و مشورت برای مقابله با دخالت‌های روز افزون از خارج در امور داخلی کشورهای عربی تاکید کردند.
وزیران خارجه مصر و امارات همچنین درباره چگونگی توسعه همکاری و تلاش‌های دوجانبه به منظور مبارزه با تروریسم به‌ویژه در سایه شکست گروه تروریستی داعش و آزادسازی شمار زیادی از مناطق سوریه که خطر ورود تروریست‌های داعشی به کشورهای عربی دیگر را بیشتر کرده است، تبادل نظر کردند.

امارات خارجه درباره وزیران کشورهای تاکید تحولات بحران همکاری سوریه همچنین به‌ویژه زمینه‌های دوجانبه تبادل روابط عربستان یکشنبه امروز بحرین ضرورت تلاش‌های تروریسم منطقه