برگزیده ها
نامه سازندگان تجهیزات نفت به وزیر صنعت: امیدی به گره‌گشایی مسئولان نیست

مازندمجلس: رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران طی نامه ای به وزیر صنعت ، معدن و تجارت از وی به عنوان متولی صنعت خواست تا صدای کارآفرینان را بشنود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس در نامه رضا خیامیان آمده است: اگرچه مطابق مرسوم و زمان واپسین سال فرارسیدن آغاز سال نو و بهار طبیعت را می‎بایست عرض تبریک داشته باشم، اما باید خزان صنعتگران این حوزه را در واپسین روزهای سال "تولید و اشتغال" به همه مسئولین به ویژه جنابعالی بعنوان متولی صنعت اعلام نمایم.
وی افزود: جناب آقای وزیر؛ در سالی که گذشت توفیق دیدار نمایندگان هفتصد شرکت با جنابعالی علی‌رغم تلاش‎های زیاد حاصل نشد! اما مکرر از طریق مکاتبه ، مصاحبه، دیدارهای کوتاه در حاشیه مراسم های رسمی و در نهایت آخرین دیدار با معاون محترم امور صنایع به نمایندگی بزرگترین تشکل ملی در صنعت نفت، چالش ها و مشکلات شرکت ‎های بحرانی جهت طرح در کارگروه رفع موانع ملی مطرح گردید، متاسفانه مسئولین این کارگروه نیز به سادگی از کنار آن گذشتن و پرونده سال 96 را با تلخی مضاعف مختومه نمودند.
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت افزود: جناب آقای وزیر؛ وضعیت امروز مسئولین و جامعه صنعتگران و کارآفرینان را به نظر این مثل معروف بسیار بهتر از کلمات دیگر بیان می کند"پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت، سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می‌داد. از او پرسید: آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت: چرا‌ ای پادشاه، اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت: من الان داخل قصر می‌روم و می‌گویم یکی از لباس‌های گرم مرا را برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. پادشاه اما به محض ورود به داخل قصر، وعده‌اش را فراموش کرد. صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود..."ای پادشاه وعده لباس گرم تو ، مرا از پای در آورد!! "
خیامیان افزود: ای کاش با صنعتگرانی که از جان و مال خود در یک دهه اخیر گذشته و با تمام کم لطفی و بی توجهی مسئولین به سرزمین خود خدمت کرده و همچون سربازی در دوران جنگ لبیک گوی فرماندهی کل قوا بوده و هستند ، در کمال شفافیت و صداقت سخن می‌گفتند و برای خروج از بحران‎های اقتصادی و اجتماعی از آنها یاری می‎جستید و صدای خرد شدن استخوان آنها از سوی نهادهای نظیر بیمه، مالیات و بانک را می‎شنیدند.
وی تاکید کرد: اینجانب به عنوان رئیس بزرگترین نهاد غیردولتی سازندگان تجهیزات صنعت نفت که دیدارهای بسیاری را از صدر تا ذیل مسئولین داشته‌ام در واپسین روزهای سال ٩٦ به صنعتگران عضو انجمن اعلان می‌کنم امیدی بر گره‌گشایی از طرف مسئولین نباشید ، اگر داشته هایمان برای ما مهم است، اگر سرزمین مان برای ما مهم است، اگر جامعه‎مان برای ما مهم است ، باید هرگونه اقدام و عملی که ضامن بقای ما و رهایی از وضعیت موجود هست اقدام کنیم .

 

م

مسئولین پادشاه صنعتگران واپسین افزود سازندگان تجهیزات وضعیت انجمن کارگروه نگهبان رئیس سرزمین بزرگترین اقدام دیدارهای روزهای امیدی گره‌گشایی جنابعالی گزارش دیدار وزیر؛ خیامیان