برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جریان صدر عراق، خواستار گفت‌وگوی منطقه‌ای برای حل و فصل بحران در سوریه شد.

مازندمجلس: «مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق در بیانیه‌ای راه‌حل بحران سوریه را گفت‌وگوی منطقه‌ای عنوان کرد و طرف‌های درگیر در آن را بدون استقنا «سلطه‌گر» خواند.
به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» عراق، مقتدی صدر در این بیانیه آورده است: آنچه در سوریه رخ می‌دهد، درگیری میان سلطه‌گران است و از لحاظ عقلی و شرعی و قانونی پذیرفته نیست.
او بدون اشاره به نام مشخصی تأکید کرد: سلطه‌گران از طریق این بحران به توسعه نفوذ و قدرت خود دست نخواهند یافت و تنها در این میان مردم هستند که زیان می‌بینند و آواره و کشته و بازداشت می‌شوند و تنها سخنشان این است که سوریه را بدون تروریسم می خواهیم و تنها خواسته‌شان زندگی در امنیت و آرامش است.
مقتدی صدر در ادامه خواستار فعال شدن گفت‌و‌گو و تکیه بر عقل و منطق و انسانیت شد و از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا به وظیفه خود عمل کنند.
صدر به مبارزه ارتش سوریه و متحدانش که در حال دفاع از مردم سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی و تکفیری که از خارج از سوریه تغذیه می‌شوند، اشاره‌ای نکرد.
وی سپس گفت‌و‌گوی منطقه‌ای را با هدف پایان درد و رنج مردم و مبارزه با تروریسم و سپس تلاش جدی برای تشکیل دولت فراگیر دانست و در این خصوص تأکید کرد که مردم هستند که باید سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.


سوریه بحران مقتدی منطقه‌ای تروریسم مبارزه می‌شوند تأکید گفت‌و‌گوی سلطه‌گران