برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر حزب کارگر انگلیس گفته است که با وجود انگشت اتهام به سمت مسکو در احتمال دست داشتن در حمله با عامل شیمیایی علیه جاسوس سابق روس در انگلیس، باید با رئیس جمهوری روسیه تعامل داشت.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس پس از عدم صحبت درباره حمله با عامل شیمیایی علیه جاسوس سابق روس و دخترش مجبور شد از موضع خود دفاع کند.
وی به دلیل عدم مقصر دانستن روسیه در این حمله مورد هجوم محافظه کارها و برخی از اعضای حزبش قرار گرفت اما بار دیگر از درخواستش از روسیه در ارسال نمونه‌های از عامل شیمیایی مورد استفاده از این حمله برای کشف منبع آن تاکید کرد.
رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: تمامی انگشت‌های اتهام به سمت دخالت روسیه در این حمله نشانه گرفته شده است و مشخص است که ساخت ماده استفاده شده در روسیه صورت گرفته است. آنچه من می‌گویم این است که این تسلیحات ساخت روسیه هستند. به نظرم باید روسیه را مسؤول این امر دانست اما باید به این سوال هم پاسخ کاملا دقیقی داد که این عامل شیمیایی از کجا آمده است؟ من از روس‌ها می‌خواهم تا نمونه‌هایی از این ماده را به ما بدهند تا بتوانیم بفهمیم این عامل شیمیایی از کجا آمده است.
یکی از مقام‌های حزب کارگر گفته بود که این حزب با ترزا می، نخست وزیر انگلیس درباره این مساله موافق است که روسیه مسؤول این حمله است اما کوربین اعلام کرد که باید با روسیه ارتباط داشت و اعلام کرد که اگر حزب کارگر در راس کار قرار گیرد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تعامل خواهد داشت.
رهبر حزب کارگر در ادامه صحبت‌هایش گفت: من با روسیه ارتباط خواهم داشت. من او را بابت حقوق بشر در روسیه به چالش می‌کشم.
روسیه کارگر شیمیایی انگلیس کوربین رهبر اعلام ارتباط مسؤول استفاده پوتین درباره تعامل گرفته