برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع آمریکا پایان درگیری در یمن را برای ثبات منطقه ضروری دانست و گفت قصد داریم جنگ در یمن را پایان دهیم و سعودی ها بخشی از این راه حل خواهند بود.

مازندمجلس: جیمز متیس روز پنج شنبه در دیدار محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که در راس هیاتی بلند پایه به واشنگتن سفر کرده است، افزود: ما با نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن برای پایان دادن به جنگ یمن بسیار سخت کار کرده ایم.
وی بدون این که اشاره ای به موقتی بودن دولت منصور هادی در یمن داشته باشد و به موج مخالفت ها و کشتار مردم یمن توسط این دولت و ائتلاف سعودی توجهی کند، ادامه داد: سعودی ها در کنار دولتی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است، ایستاده اند و ما قصد داریم این جنگ را پایان دهیم.
وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: این پایان خط است و ما می خواهیم آن را به شکل مثبتی برای مردم یمن و همچنین کسانی که در این شبه جزیره زندگی می کنند، پایان دهیم. ما قصد داریم این جنگ پایان یابد.
متیس به گفت و گوی بن سلمان با ترامپ درباره یمن هم اشاره کرد و خطاب به بن سلمان گفت: ما باید تلاش های فوری خود را برای دستیابی به پایان صلح آمیز جنگ یمن افزایش دهیم و ما از شما در این زمینه حمایت می کنیم.
وی همکاری با نماینده جدید سازمان ملل در امور یمن را فرصتی برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در این درگیری دانست و اضافه کرد: این همکاری می تواند ثبات ضروری منطقه ای را برای حفاظت مردم شما و جلوگیری از پناه گرفتن تروریسم در سایه تداوم این شرایط، فراهم آورد.
وزیر دفاع آمریکا همچنین به همکاری ریاض-واشنگتن اشاره کرد و با بیان این که هر ماه و هر هفته همکاری نظامی میان دو کشور بسیار ارتقا یافته است، افزود: ملت های ما از داشتن روابط طولانی مدت با یکدیگر بسیار لذت می برند، بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون هفت رئیس جمهوری آمریکا به پادشاهی عربستان سفر کرده اند و با خانواده سلطنتی دیدار داشته اند.
متیس با یادآوری دیدار روزولت با ابن سعود در سال 1945 افزود: همانگونه که ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نخستین دیدار خارجی در عربستان سعودی گفت، ما فصل جدیدی از روابط دوستانه را ساختیم که برای مردم هر دو کشور منفعت داشته باشد.
وی مدعی شد: با همکاری بی نظیرمان، ما کار با یکدیگر را برای ایجاد یک اتحاد، ثبات و امنیت در منطقه، مبارزه با سازمان های تروریستی و مقابله اقدامات بدخواهانه ایران ادامه خواهیم داد.
پایان همکاری دیدار آمریکا سعودی سازمان سلمان داریم اشاره بسیار افزود عربستان منطقه روابط رئیس جمهوری یکدیگر ادامه نماینده واشنگتن اضافه خواهیم همچنین ترامپ