برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس اول مجلس درباره آرزوی مهمش در سال جدید می گوید: دلم می خواهد سیستم داده های کشور را به هم وصل کنیم تا بتوانیم جلوی اختلاس و رانت و فساد مالی را بگیریم اگر این سیستم داده ها به هم وصل شود دیگر لازم نیست به دنبال کسی بگردیم که دکل را گم کرده است.

مازندمجلس: فائزه عباسی: در دولت دوم اصلاحات سکان وزارت بهداشت را بر عهده گرفت و با پایان کار دولت هشتم به جای کار اجرایی به فکر قانونگذاری افتاد، برای همین هم بود که سال ۸۶ پا در میدان رقابت انتخابات مجلس گذاشت و نهایتا توانست گوی سبقت را از رقیبانش برباید و راهی مجلس شود حالا مسعود پزشکیان ده سال است که نماینده مردم تبریز در خانه ملت است. 
البته او یک بار هم در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ ثبت نام کرد اما شورای نگهبان به او روی خوش نشان نداد و آنطور که خوش تعریف می کند می گوید وقتی هاشمی رفسنجانی به میدان آمد اصلا قصد ادامه نداشتم برای همین به دنبال چرایی رد صلاحیتم نرفتم. او با شروع کار مجلس دهم از سوی نمایندگان به عنوان نایب رئیس اول انتخاب شد و کرسی ای که سالها ابوترابی فرد بر آن تکیه زده بود اینک در اختیار پزشکیان قرار گرفته است. 
به بهانه نوروز و جدید شدن سال گفت و گویی با این نماینده نهج البلاغه خوان و جراح قلب داشتیم، او از سالی که گذشت و آرزوهایش برای سال ۹۷ گفت آنچه در ادامه می خوانید مشروح گپ و گفت نامه نیوز با مسعود پزشکیان است؛
****سال ۹۶ برای شما چطور گذشت؟ سال برای شخص من روال معمولی بود و چندان تفاوتی برای شخص من نداشت اما برای کشور اتفاقات زیادی رخ داد ما انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم که اتفاق مهمی بود و البته چالش بزرگی هم در برابر  گروه های سیاسی قرار گرفت. به دنبال آن سفرها و بحث های داغی هم شکل گرفت و تلخی ها و شیرینی های خاص خود را داشت. بعد از آن ما موضوع  دولت و تعیین کابینه را داشتیم که بحث های زیادی میان نمایندگان در گرفت هنوز از این خلاص نشده بودیم ماجرای سوال و استیضاح و تحقیق و تفحص برپا شد و همه اینها چالش هایی بود که در سال ۹۶ با آن دست به گریبان بودیم که طبیعتا هر کسی دیدگاه خود را داشت و راه خود را می رفت. 
به طور کلی به نظرتان اتفاقات سال ۹۶ مثبت بود یا منفی؟ تا حدودی مثبت بود به هر حال ما با ایده آل هایمان فاصله زیادی داریم و تا زمانی که به آن نقطه مطلوب برسیم نمی توانیم دلمان را به این چیزها خوش کنیم بنابراین تا آن زمان باید به حالت آماده باش زندگی کنیم. قرار نبود انقلاب کنیم و شرایط اینگونه شود که امروز هست. انقلاب را برای عدالت و سربلندی و عزت کشورمان می خواستیم الان با چالش های زیادی مواجه هستیم که مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد کرده است. موسسات مالی و اعتباری، اختلاف های سیاسی، مسئله بیکاری، تظاهرات و مشکلاتی که دانشگاه ها با آن درگیر هستند مصداق بارز این چالش ها هستند؛ همه این مسائل موضوعاتی  است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد و بعد بگوئیم  همه چیز خوب است. واقعا نیاز به یک تدبیر و عزم داریم تا بتوانیم از این معضلات عبور کنیم با شعار دادن نمی توان کاری کرد. 
بهترین و بدترین خاطره ای که در سال ۹۶ داشتید چه بود؟ درباره بهترین و بدترین احساسی ندارم و معتقدم هرچیز که پیش آید مصلحت خدا بوده است وظیفه ما این است که تلاش کنیم حال اگر در این میان اتفاق خوبی افتاد اینگونه نیست که ما را از جا به در کند و اگر اتفاق بدی افتاد از ناراحتی زانوی غم بغل کنیم. زندگی است و در این زندگی پستی و بلندی زیادی وجود دارد گاهی پستی ها انسان را برای بالا رفتن قدرتمند تر می کند. در نتیجه این نگاه بهترین و بدترین را خیلی در خودم احساس نکردم.
در سالی که گذشت دلخوری سیاسی هم برایتان پیش آمد؟اختلافات اجتماعی، تهمت ها و افتراهایی که به هم میزنیم و آن را در فضای مجازی منتشر می کنیم بدون آنکه صحت و سقم آن را بتوانیم ارزیابی کنیم خوب نیستند. این خیلی بد است که در جامعه اسلامی بشود تهمت را در این ابعاد منتشر کرد و اختلاف افکنی کرد.
یعنی چنین اتفاقی برای شما رخ داد ؟ اینکه تهمتی زده شود و در فضای مجازی منتشر شود؟ نه آنچه درمورد من اتفاق می افتد ناراحتم نمی کند چون انتظاری ندارم. آنچه من را ناراحت می کند مشکلات اجتماعی است. آنچه که دارم و داشته های من در زندگی بیشتر از انتظارم هست و همواره خدا را شاکر بودم بنابر این این مسائل چیزی نیست که بتوانند ما را ناراحت کنند خدا خیلی بیشتر به ما داده است. 
آقای پزشکیان با چه کسی یا کسانی بیشتر رفاقت سیاسی دارید مخصوصا در مجلس؟رفاقت خاصی ندارم با همه سعی می کنم تعامل داشته باشم و با کسانی که دلشان برای مردم می سوزد رفیقم.
مصداقا بگویید؟ واقعا فردی را نمی توانم نام ببرم. 
مثلا رابطه شما با آقای مطهری چگونه است؟ با او هم رابطه کاری دارم و بیشتر در جلسات با هم هستیم ، نمی توانم بگویم رابطه خیلی خوب یا خیلی بدی داریم، رابطه خاصی وجود ندارد که بگویم خیلی صمیمی هستیم.
اگر بخواهید یک هفت سین سیاسی بچینید (بدون توجه به سین آن) چه چیزهایی را در این هفت سین قرار می دهید؟ عدالت، وحدت،برابری،انصاف ، محبت و... اگر امروز می بینید در کشور اختلاف است بخاطر نبود عدالت است، سیاست جایی زشت می شود که می خواهیم حق یکدیگر را بخوریم اگر عدالت باشد این مشکلات به وجود نمی آید. 
عید دیدنی سیاسی کجا می روید؟ من عید دیدنی سیاسی جایی نمی روم با خانواده و بچه ها هستیم و وقتم را با خواهر و بچه ها و نوه ها می گذرانم. 
سال ۹۷ انتظارتان از آقایان روحانی و لاریجانی چیست ؟ به وظایف خودشان عمل کنند من معتقدم  اگر در این مملکت هرکسی به وظایف خودش عمل کند این مملکت گلستان خواهد شد فقط به وعده هایی که دادیم را باید عمل کنیم. 
مهمترین آرزویی که دوست دارید در سال ۹۷ محقق شود چیست؟ دلم می خواهد سیستم داده های کشور را به هم وصل کنیم تا بتوانیم جلوی اختلاس و رانت و فساد مالی را بگیریم اگر این سیستم داده ها به هم وصل شود دیگر لازم نیست به دنبال کسی بگردیم که دکل را گم کرده است.
سیاسی زندگی رابطه بیشتر پزشکیان زیادی عدالت هستیم اتفاق دنبال نماینده داریم بتوانیم منتشر خدا ندارم بدترین اختلاف انتخابات مشکلات داشتیم افتاد مجازی رفاقت ناراحت اجتماعی دلخوری هرکسی انتظارم بهترین کسانی دارید مملکت سیستم البلاغه وظایف دیدنی توانم بگویم مسائل رفیقم نمایندگان نوروز اتفاقات میدان ادامه ریاست جمهوری بخوریم سیاست امروز صمیمی مطهری اینگونه انقلاب بودیم انصاف مسعود