برگزیده ها

مازندمجلس: کره جنوبی از برگزاری مذاکرات عالی رتبه با پیونگ یانگ در تاریخ ۲۹ مارس جاری خبر داد.

مازندمجلس: وزارت اتحاد دو کره در کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی با برگزاری مذاکرات در سطح سران عالی رتبه دو کشور در تاریخ ۲۹ مارس در خط آتش بس بین دو کره موافقت کرده است.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که کره شمالی امروز شنبه پیامی را به سئول فرستاده و در آن موافقت خود را با نشست مسئولان دو کره در پایان ماه جاری میلادی به منظور آماه سازی مقدمات برای نشست احتمالی سران دو کشور در آوریل اعلام کرده است.
همچنین جان بولتون، مشاور جدید امنیت ملی آمریکا که به تازگی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این سمت منتصب شده در مصاحبه با رادیو آسیای آزاد گفت مذاکرات در نشست پیشنهادی با کیم جونگ اون باید بر طبق مذاکرات و گفتگوهایی باشد که در سال 2004 به توقف برنامه‌های هسته‌ای لیبی و انتقال دستاوردهای هسته‌ای این کشور به آمریکا منجر شد.
بولتون گفت: ما خواهان برگزاری این مذاکرات با کره شمالی در آغاز ماه مه یا حتی قبل از آن هستیم تا میزان جدیت این کشور را ارزیابی کنیم. اگر آماده برگزاری این نوع مذاکرات جدی نباشند مذاکرات در نهایت نشستی عملا کوتاه خواهد بود.
وی گفت که کره شمالی از مذاکرات سابق برای سرپوش نهادت بر پیشرفت هایش در تولید سلاح هسته‌ای استفاده کرد و در نیات کره شمالی تردید دارد.
مذاکرات شمالی آمریکا برگزاری اعلام هسته‌ای موافقت بولتون همچنین ترامپ پایان میلادی مشاور امنیت