برگزیده ها

مازندمجلس: مرجع تقلید شیعیان گفت:ضد انقلاب تلاش می‌کند تا حجاب اسلامی را هدف قرار دهد تا به اسلام و نظام ضربه بزند.

مازندمجلس: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر شنبه در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم به نیروی انتظامی علاقمند هستند اظهار داشت: نیروی انتظامی ایران تفاوت‌های بسیار زیادی با پلیس‌ دیگر کشورهای دنیا دارد و مردم می‌بینند که این نیرو با کمترین هزینه اقدامات قابل قبولی انجام می‌دهد. 
به گزارش نامه نیوز وی با اشاره به دشمنی های زیاد با ایران افزود: دشمنی زیادی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و این میزان از دشمنی در دیگر نقاط دنیا کمتر دیده می‌شود و به همین دلیل نیز نیروی انتظامی ایران وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد. 
این مرجع تقلید با بیان اینکه امنیت خوبی در کشور حاکم است خاطرنشان کرد: پلیس در انجام وظایف و رسالت‌های خود موفق عمل کرده است و امنیت ایران بیانگر اقتدار پلیس است. 
وی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حجاب ادامه داد: افرادی که حجاب اجباری را مطرح می‌کنند، مفهوم الزام و اجبار را اشتباه برداشت کرده‌اند، چراکه اجبار به معنای تحمیل غیرمنطقی است درحالی که مفهوم الزام، قانونی بودن است. 
آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: ترک برخی امور مانند دزدی، شرب خمر و استعمال مواد مخدر الزامی است و این الزام یک وظیفه قانونی است که تنها مربوط به دنیای اسلام نیست بلکه در همه کشورها قوانینی وجود دارد و بدون تردید هر قانون، الزام نیز دارد. 
وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی در خصوص حجاب وجود دارد گفت: کسانی که حجاب اسلامی را زیرپا می‌گذارند، مانند افرادی هستند که دیگر الزام ها را زیر پا می‌گذارند و تفاوتی میان رعایت حجاب و دیگر قوانین نیست و قطعا اگر این مسئله به خوبی تبیین شود، بهانه‌ها از بین می‌رود. 
 مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: نگاه به حجاب باید مانند نگاه به دیگر قوانین باشد و امیدواریم که لفظ حجاب اجباری که یک کلمه منفی است، حذف شود. 
وی با بیان اینکه ضد انقلاب تلاش می‌کند تا حجاب اسلامی را هدف قرار دهد تا به اسلام و نظام ضربه بزند گفت: در دین اسلام، حجاب یک حکم دینی است و امروزه این حکم به یک نشانه برای اسلام تبدیل شده است. 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: باید برای همه این آگاهی ایجاد شود که حجاب علاوه بر  یک موضوع اسلامی، قانون است و رعایت آن الزامی است.
اسلام الزام ایران اینکه اسلامی تقلید مانند دشمنی شیرازی مکارم نیروی انتظامی زیادی قانونی الزامی رعایت قوانین قانون می‌گذارند خاطرنشان وظیفه اشاره انقلاب امنیت افرادی مفهوم اجباری اجبار