برگزیده ها

مازندمجلس: نادر قاضی پور در گفت و گوی تفصیلی با نامه نیوز از روزگار سیاسی اش در مجلس روایت می کند.

مازندمجلس:

فائزه عباسی : حواشی اش خیلی بیشتر از سالهایی است که لباس نمایندگی به تنش کرده؛ گاهی گلابی خوردنش وسط صحن علنی مجلس سوژه رسانه ها می شود و گاهی بگو مگوها و کنایه آمیز صحبت کردنش با علی لاریجانی می شود مایه شوخی مجلسی ها. نادر قاضی پور تنها فریاد بلندش، نیست که شهره شهرش کرده چراکه تا نام او به میان می آید بحث  برخورد جنجالی اش با خبرنگاران چه در کریدور مجلس و چه در ارومیه هم به میان می آید. البته فارغ از حواشی صحن سبز بهارستان او سالها ست که دغدغه کارگران دارد و به گفته خودش در این عرصه تلاش می کند مسئله ای که به نقطه رفاقت او با علیرضا محجوب تبدیل شده است؛  حالا این نماینده مجلس در گفت و گو با نامه نیوز درباره همه این حواشی توضیح می دهد. وقتی به دفترش رفتیم بخشی از دفتر را جدا کرده و تخت خواب گذاشته بود. او می گفت خیلی از شب ها را در دفتر می خوابد. به هر صورت گپ و گفت ما با قاضی پور شروع شد. او در این مصاحبه از رفاقت چندساله اش با محجوب نماینده اصلاح طلب می گوید؛ اگر می خواهید پاسخ های این نماینده جنجالی مجلس را بدانید مشروح این گفت و گو را بخوانید؛

سال 96 برای شما چطور گذشت؟

سال 96 سال خوبی نبود برای اینکه تولید ملی و مسکن رونق نگرفت مضاف بر آن اتفاقات دی ماه هم اتفاقات خوبی نبود.

بدترین و بهترین اتفاقی که در سال 96 برای شما رخ داد چه بود؟

بدترین اتفاق این بود که محصولات کشاورزی اذربایجان غربی به فروش نرفت و مشکلات عدیده ای برای کشاورزان به ویژه کشاورزان آذربایجان غربی پدید آمد که سالهای بعد قطعا دایره مشکلاتشان بیشتر خواهد شد و عواقب آن را بعدا خواهیم دید. متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی سرمایه ارثی شده است اگر پدر سرمایه دار باشد پسر هم سرمایه دار می شود و در مقابل اگر پدر تحت پوشش بهزیستی باشد پسر هم تحت پوشش قرار می گیرد.

و بهترین اتفاق چه بود؟

ما دانشمندان و مخترعان خوبی داشتیم که در عرصه صنایع، پزشکی، مهندسی پزشکی موفق بودند و توانستند ابزار و اختراعات خوبی داشت و تنواستند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند. اینکه کالای ایرانی در دنیا بهترین شود یک اتفاق خوب بود.

بهترین خاطره شما در سال 96 چه بود؟

ما خاطرات خوبی در سال 96 داشتیم که بهترین آن مربوط می شود مراسم باشکوه 22 بهمن که توسط هیات های عزاداری که همزمان شده بود با ایام فاطمیه در محلات ارومیه برگزار شد که در 40 سال اخیر چنین اتفاقی رخ نداده بود.

دلخوری سیاسی شما در سال 96 چه بود؟

رای آوردن آقای آخوندی

عیددیدنی سیاسی به دیدن کدام شخصیت ها می روید؟

من عیددیدنی سیاسی نمی روم و معمولا به همراه خانواده به حرم آقا امام رضا(ع) می رویم. امسال انشالله در پاسگاه در کنار هنگ‌های مرزی و نیروهای انتظامی می روم.

یعنی دیدن شخصیت های سیاسی نمی روید؟

نه من تا حالا نرفتم. بابام بهم یاد نداده است. دیدن خواهر برادرهای بزرگتر می روم اما دیدن شخصیت های سیاسی نمی روم.

اولین تبریک سیاسی را به چه کسی می گویید؟

به کل مردم ایران تبریک خواهم گفت و از همینجا هم اعلام می کنم امیدوارم امسال سال خوبی برای افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند سال خوبی باشد و بتوانند روی پای خود بایستند. به کشاورزان و کارگران سخت کوش هم تبریک می گویم که بیشترین کار و زحمت را متحمل می شوند و از کمترین امکانات برخوردار هستند.

بهترین رفاقت سیاسی شما با چه کسی است ؟

با علیرضا محجوب نماینده تهران؛ ایشان اصلاح طلب است و من اصولگرا اما بر سر مسائل و مشکلات کارگران مشترک هستیم.

مهمترین آرزوی سیاسی که برای سال 97 دارید چیست؟

امیدوارم همه ایرانی ها سر کار بروند و کسی از کار اخراج نشود. همچنین امیدوارم همه ایرانی ها یک سرپناهی در حد شان و منزلت داشته باشند و به طور کلی رفاه داشته باشند. امیدوارم در سال 97 همه دختران و پسران که به سن ازدواج رسیده اند بتوانند متاهل شوند.

توقع شما در سال 97 از آقای لاریجانی و آقای روحانی چیست؟

از آقای لاریجانی می خواهیم به آن آئین نامه ای که به آن قسم خورده اند احترام بگذارد و آن را اجرا کند و اجازه دهد طرح هایی که برای مستضعفین می آوریم به سرانجام برسد.

از آقای روحانی هم می خواهیم مرد عمل باشد. ستاد احیای دریاچه ارومیه را منحل کند و ستاد استانی تشکیل شود تا هزینه کردها دقیقا مشخص شود تا مسائل برای مردم روشن شود.

اگر بخواهید یک هفت سین بدون توجه به سین بچینید چه مسائلی را در این سفره قرار می دهید؟

قوه قضائیه ، مجلس، دولت، رهبری، نیروهای مسلح، اتحاد همه ارگان ها و نیروها.

همیشه وقتی اسمی از شما می آیدبرخی حواشی هم به دنبال آن مطرح می شود؟

مثل گلابی خوردن

دقیقا مثل گلابی خوردن ها و حتی فراتر از آن مانند بگومگوها در صحن و... برخی معتقدند این رفتارهای شما نوعی رفتارهای پوپولیستی است؟

من نمی دانم پوپولیستی به چه می گویند. مردم به رای دادند که از اسلام و قران و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم. اگر مردم به ما رای دادند به این خاطر است که از حق و حقوق کارگران دفاع کنیم. من یکسری خطوط قرمز دارم که آنها را ناموس خودم می دانم. اول تولید ملی است دوم حق و حقوق کارگران است که به خاطر آنها با همه درگیر می شویم و هیچ ابایی هم از آن نداریم و افتخار می کنیم به خاطر حق و حقوق کارگران همه ما را مسخره کنند هیچ ابایی از این موضوع ندارم.

گفت و گوی خواندنی نامه نیوز با یک نماینده جنجالی مجلس : رای آوردن آخوندی، دلخوری سیاسی سال 96 من است/من پان ترک نیستم مسلمانم/ من آن خبرنگار را نزدم ، اصلا خبرنگار نبود فضول بود/ بهترین رفیق سیاسی من علیرضا محجوب است/ من و پزشکیان ، وزیر بهداشت را نالایق می دانیم/ پدرم به من یاد نداده به عید دیدنی سیاسی بروم/ لاریجانی به قسمی که خورده احترام بگذارد/ نمی دانم پوپولیست یعنی چه اما ابایی ندارم به خاطر دفاع از کارگرها مسخره شوم

نادر قاضی پور می گوید بیشتر شب ها در اتاق کارش در مجلس می خوابد

قبل از انتخابات 94 یک ویدئویی از شما منتشر شد که خیلی بحث برانگیز بود؟

یک جلسه ای بود که اول و آخر آن را بریده بودند و آن فردی که این کار را کرده بود محکوم شد و زمانی که داشت به زندان می رفت خبرنگاران آمدند وساطت کردند؛ نهایتا من رضایت دادم و او آزاد شد

من الان با شما مصاحبه می کنم چرا باید سر و ته آن را بزنید؟! آن روز خانه یک خانواده معلول را تخریب کردند که سر و صدای زیادی به پا کرد. قضیه از این قرار بود که بهزیستی محترم برای این خانواده معلول یک آپارتمان خریده بود. یک فردی رفته است این آپارتمان را فروخته با پول آن یک زمینی قول نامه ای خریده است و بدون مجوز شروع کرده است به احداث. می دانید که آب و برق و ... در خانه هایی که تحت پوشش بهزیستی است رایگان است اما در شرایطی که همه چیز قانونی باشد. اولا آن روز که این خانه تخریب می شود این خانواده در خانه نبودند هرچند من تخریب خانه را در روز عید و بدون هماهنگی با بهزیستی را اصلا قبول ندارم اما با کمک مردم آن خانه تخریب می شود مضاف بر آنکه آن خانه هنوز تکمیل نشده بود و تازه می خواستند خانه را بسازند. کسی از این تخریب عکس گرفت و زمین و آسمان را بهم دوختند. همه به من زنگ می زدند که آقای قاضی پور این چه کاری است. یک خبرنگار از یک سایت مخالف من با من تماس گرفت و در این رابطه مصاحبه ای انجام داد و بعد سر و ته آن را زد و فقط آن قسمت که گفته بودم این تخریب قانونی است آن را گذاشته بود. نهایتا خبرگزاری خانه ملت همه صحبت های من را منتشر کرد. این رفتار مناسب نیست و الحمدالله حق مشخص شد و طرف مقابل هم محکوم شد.

البته من منظورم آن سال 94 است که اظهاراتی در مورد زنان و سربریدن اسرای جنگی داشتید بود؟

من آنجا گفته بودم مرد از دامن زن به معراج رفت چرا آن را نزدند؟ گفته بودم زنان باحجاب و متدینی هستند و کاندیدا شده بودند احترام گذاشتم. در ریاست جمهوری همه کاندید می شوند؟ خجالت نمی کشید وقتی می بینید بچه ای که زیر سن قانونی است یا فردی که با اعصا می آید برای ریاست جمهوری ثبت نام می کند آیا این مسخره کردن نظام نیست؟

آن بحثی که درمورد اسرای عراقی داشتید چه؟

بلاخره جنگ است. خواهر عزیزم در جنگ قاعده بکش تا زنده بمانی جاری است. اگر آن زمان باکری ها نمی جنگیدند الان عراقی ها به ما فرمان می دادند.

پس واقعا آن اسرای جنگی را کشته بودید؟

جنگ جنگ است شوخی ندارد. انشاالله تکرار نشود اما اگر تکرار شود خواهید دید که جنگ رحم نمی کند تر و خشک را با هم می سوزاند.

چرا رابطه خوبی با خبرنگاران ندارید؟

چرا همه خبرنگارانی که در ارومیه هستند رابطه خوبی با من دارند. همین ماجرایی که پیش آمد چندین وکیل زن آمدند و به من گفتند که ما وکالت تو را قبول می کنیم. ارومیه 170 هزار جمعیت دارد نصف این جمعیت را زنان تشکیل می دهند چرا خانم ها به من رای می دهند؟ شما الان به صورت رندومی یک شماره با کد ارومیه بگیر و بگو خانم شما این دوره به چه کسی رای خواهی داد ببین چه جوابی می دهد؟ بعد از آن ماجرا برخی خانم ها به دفتر من آمدند و برای من گل آوردند

چرا؟

چون نماینده شان را دوست دارند و از آن حمایت می کنند

اما شما یک خبرنگار را در کریدور مجلس زدید

نه آن خبرنگار نبود آن فضول بود، بحث قومیتی مطرح و اصرار بی خود می کرد. من اورا نزدم اگر می زدم دیگر بلند نمی شد. من رزمی کارم و دوره های دفاع شخصی را کامل کرده ام. من فقط میکروفن را از او گرفتم و آن را به حراست دادم اگر می خواستم او را بزنم چه لزومی داشت میکروفن را به حراست بدهم؟! من گفتم این سوالات بد و اختلاف انگیز می پرسد شما بیایید و بررسی کنید.

خبرنگار وظیفه اش سوال پرسیدن و روشن کردن موضوع است؟

نه سوال فرق می کند. شما الان میکروفن را زمین گذاشته اید چرا جلوی دهان من نمی گیرید. او این ضبط را جلوی دهان من گرفته بود و دائم می پرسید چرا فراکسیون ترک نشین تشکیل دادید؟ خب به تو چه؛ خوشمان آمده است. من ترکم و افتخار می کنم که ترکم. ایران 40 میلیون جمعیت دارد به نظرت ما ترک ها چقدر جمعیت داریم در ایران.

نمی دانم

حالا یک رقم بگو

شاید از 80 میلیون جمعیت 20 میلیون ترک باشند

ما می گوییم 40 میلیون جمعیت ترک های ایران است. چین حدود یک میلیارد جمعیت دارد چقدر جمعیت ترک دارد

چین را دیگر واقعا نمی دانم

ما می گوییم 70 میلیون آنها می گویند 20 میلیون این تعداد در مقابل یک میلیارد رقمی نیست اما ببینید روی پولشان ترکی نوشته اند. در هواپیماهای چین بعد از زبان چینی به ترکی خیر مقدم می گویند. هر جا که می روی روی تابلوها اول با زبان چینی نوشته اند بعد ترکی و بعد انگلیسی.

ما یک فراکسیون ترک نشین تشکیل دادیم چراکه در هیچ منطقه ای نیست که ترک نباشد. از استان اصفهان ترک به مجلس می آید. از خوزستان ترک می آید؛ شیراز که الحمدالله قشقایی زیاد دارد. هزاران فراکسیون تشکیل دادند از زاگرس تا ورزش حالا ما فراکسیون ترک تشکیل دادیم زمین و آسمان را بهم دوختند ما قم اکثریت ایران هستیم و ترکی زبان دوم جهان است. ما افتخار می کنیم لهجه داریم، غیرت داریم و ولایت مداریم. این خبرنگار به من می گفت چرا فراکسیون ترک نشین تشکیل دادید. چون خوشمان آمده به کسی هم ربطی ندارد ادامه هم می دهیم.

همین صحبت ها باعث می شود که بگویند شما پان ترک هستید؟

غلط می کنند بگویند. ما پان ترک نیستیم ما مسلمان هستیم. از من بپرسید می گویم مسلمانم ایرانیم آذربایجانی و ارومیه ای هستم؛ این سلسله مراتب دارد. قانون اساسی می گوید زبان رسمی فارسی است من هم به همین دلیل با شما فارسی صحبت می کنم اگر می خواستم می توانستم ترکی صحبت کنم و بگویم قانون اساسی به من اجازه داده است ترکی صحبت کنم برو یک خبرنگار ترک بیاور.

گفت و گوی خواندنی نامه نیوز با یک نماینده جنجالی مجلس : رای آوردن آخوندی، دلخوری سیاسی سال 96 من است/من پان ترک نیستم مسلمانم/ من آن خبرنگار را نزدم ، اصلا خبرنگار نبود فضول بود/ بهترین رفیق سیاسی من علیرضا محجوب است/ من و پزشکیان ، وزیر بهداشت را نالایق می دانیم/ پدرم به من یاد نداده به عید دیدنی سیاسی بروم/ لاریجانی به قسمی که خورده احترام بگذارد/ نمی دانم پوپولیست یعنی چه اما ابایی ندارم به خاطر دفاع از کارگرها مسخره شوم

در اتاق کار قاضی پور تعداد زیادی عکس از دریاچه ارومیه وجود دارد 

شایعاتی درباره اختلاف نظر شما با آقای پزشکیان وجود دارد

ما هیچ اختلافی با هم نداریم و همه این ها شایعه است. ما با هم بزرگ شدیم و جوانی را با هم گذراندیم برادرش در در کنار من بود که شهید شد و خداوند او را رحمت کند. زمانی که ایشان در تبریز دانشجو بود من در ارومیه دانشجو بودم رفت و آمد تنگاتنگی قبل از پیروزی انقلاب داشتیم. امروز ایشان فرد مستقلی است و من اصولگرا هستم شاید در مواردی با هم اختلاف نظر داشته باشیم اما در برخی موارد با هم اشتراکاتی داریم برای مثال هردو آقای قاضی زاده وزیر بهداشت را نالایق می دانیم اما در طرح سلامت آقای پزشکیان مخالف طرح سلامت است و من موافق.

یعنی اختلاف جدی ندارید؟

نه اختلاف جدی نداریم ایشان رئیس فراکسیون ترک ها است و من نائب رئیس آن. آقای پزشکیان بدون رای گیری شد رئیس و برای من رای گیری شد.

شما در جلسات علنی مجلس بگو مگوهای زیادی دارید با آقای لاریجانی چقدر اینها اتفاقی است؟

نه ما به مسائلی که عنوان می کنیم اعتقاد داریم. مثلا اینکه گفتم طبق ماده 179 در مواقع حساس مسائل را بگویید چرا حمله به سفارت توسط شیرازی ها را عنوان نکردید؟ نتوانست جواب بدهد. یا مثلا به آقای پزشکیان تذکر دادم در بیمارستان ها امکانات وجود دارد از یک سو کارانه پرسنل پرداخت نشده است و از سوی دیگر امکانات آن کم شده است علت آن هم بدهی دولت است چراکه طرح نا سلامت اجرا شد بنابراین هرچه اعتبار در آن می ریزیم پر نمی شود.

ما گفتیم این طرح سلامت اول بیاید منابع پایدارش را مشخص کند. با نحوه اجرای موجود این طرح شبیه یارانه ها است. در موضوع یارانه ها که آقای احمدی نژاد آن را به مجلس آورد دو نفر برای مخالفت ثبت نام کردند یکی من بودم و دیگری آقای محجوب. در صحن خواهش کردیم دو نفر دیگر هم به ما اضافه شد که آقای نادران و آقای دکتر توکلی بودند. فقط ما چند نفر مخالف بودیم دیگران همه رای مثبت دادند حالا امروز می آیند و پشت تریبون می گویند ما مخالف یارانه ها هستیم اگر مخالفی چرا آن روز رای دادی؟

با آغاز مجلس دهم یک بحثی درباره اعتبارنامه شما وجود داشت اما گفته می شود شما همه نمایندگان تهران را تهدید کردید که اگر کسی به اعتبارنامه من اعتراض کند بر اعتبارنامه هر سی نماینده تهران اعتراض می گذارم که نتوانند برای انتخابا هیات رئیسه ثبت نام کنند .

من همچین کاری نکردم و هیچ کسی هم اعتراضی نکرد. این شایعات و تبلیغاتی بود که علیه من به راه انداختند. همه آن افراد هم آمدند گفتند اگر اعتراضی بشود ما از شما دفاع می کنیم .

چه کسانی گفتند؟

مثلا آقای تابش، آقای تاجگردون که از اصلاحات بودند و همینطور آقای پزشکیان که مستقل بود گفتند ما از تو دفاع می کنیم. آقای قوامی و آقای یوسف نژاد هم گفتند ما از شما دفاع می کنیم.

یعنی شما هیچ کدام از نمایندگان را تهدید نکرده بودید؟

نگاه کنید خواهر عزیز می گویند در خانه داماد هیچ خبری نیست در خانه عروس بزن و بکوب به راه افتاده است حکایت این ماجرا بود که در مجلس هیچ خبری نبود و در بیرون می بریدند و می دوختند.

شما جزو نمایندگانی هستند که دائما یا تذکر دارید یا نطق این تذکرها چقدر برای این است که صدای شما از رادیو شنیده شود؟

متاسفانه اکثریت افراد در حوزه انتخابیه من کارگر و کشاورز هستند و به مجلس اصلا گوش نمی کنند. اصفهان و تهران بیشتر گوش می کنند.

یعنی همه این موارد دغدغه های شخصی است؟

حالا شما هر طوری که می خواهید برداشت کنید.

شما بارها به دوستی خودتان با آقای محجوب اشاره کردید چه شد که یک اصولگرا و یک اصلاح طلب با هم طرح رفاقت ریختند؟

ما اهدافمان در مورد حمایت از کارگران و مستضعفان یکی است

این رفاقت از داخل مجلس بود یا قبل از آن؟

از داخل مجلس بود. ایشان دید من دغدغه کارگر دارم این شد که از طرح هایی که می آوردیم درباره کارگران و مستضعفان حمایت کرد و متقابلا من هم از طرح ها و پیشنهادات او حمایت کردم و این آغاز دوستی ها شد. زنده باد کارگر.

اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.

ان چیزی که اسلام را نگه می دارد پاک دستی است امیدوارم مسئولین عالی رتبه نظام، سران سه قوه و دفاتر آنها خود را از اتهامات مبرا کنند شفاف سازی کنند و در حفظ بیت المال کوشا باشیم آن چیزی که نظام را می کوبد اشرافی گری است. اشرافی گری اختلافات طبقاتی به وجود می آورد. اختلافات طبقاتی فساد ایجاد می کند و هر کجا فساد باشد بلا هم خواهد بود. ما باید مشکلات معیشتی را حل کنیم که این مشکل اگر برطرف شود نظام پایدار می ماند.

امر به معروف و نهی از منکر از جامعه برداشته شده است ما باید آن را احیا کنیم و نکته دیگر اعتیاد است که باید با آن مقابله کنیم. خواهران و برادران عزیز سیگار نکشند اگر هم می کشند جایی بروند که نوجوانان تشویق نشوند. ما افتخار داریم که بگوییم در مسجد ولیعصر(عج) ارومیه هیچ کسی سیگار نمی کشد و از قدیم ممنوع بوده است.

نکته دیگر مسائل اخلاقی است که پایه مسائل اخلاقی فساد مالی است یعنی فساد مالی است که باعث می شود فساد اخلاقی ایجاد شود.

به عشق امام حسین یا حسن



سیاسی ارومیه خبرنگار کارگران جمعیت بهترین تشکیل نماینده تخریب پزشکیان محجوب داریم فراکسیون میلیون دادند رفاقت بهزیستی مسائل اختلاف گویند لاریجانی دارید امیدوارم خانواده جمهوری افتخار سلامت حمایت گفتند مخالف آمدند درباره هستیم رئیس حواشی اعتبارنامه تهران یارانه موضوع احترام نداریم ابایی امکانات اصولگرا مسخره خبرنگاران کارگر چراکه بیشتر اسرای علیرضا جنجالی میکروفن رابطه گلابی ندارم زیادی قانونی دوختند تبریک نداده مشکلات اتفاق کشاورزان خواهر مقابل سرمایه اتفاقی اخلاقی مصاحبه گذاشته اصلاح خواهید اینکه داشتیم خواهیم دغدغه باشند شخصیت ایرانی نوشته دادیم خرید بگویند تعداد اصفهان گوییم آوردن خوشمان دلخوری مستضعفان دوستی است؟نه اشرافی میلیارد قانون اختلافات سیگار موارد زنده تهدید طبقاتی ایجاد عنوان باشیم امام فارسی اساسی اعتراضی اعتراض دانشجو کردید امروز نمایندگان نهایتا روحانی بروند بتوانند نیروهای اجازه دریاچه پوپولیستی رفتارهای مسائلی امسال پزشکی بگذارد البته کریدور تولید اتفاقات بود؟ما خورده اسلامی دانیم نالایق ندارد واقعا ریاست داشتید تکرار دارند خواستم حراست ماجرا الحمدالله آسمان محکوم منتشر اسلام زمانی معلول خریده آپارتمان بهداشت مسلمانم