برگزیده ها
عدم مصاف با ورزشکاران رژیم صهونیستی جزو چارچوب اعتقادی نظام است/ ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم

مازندمجلس: نماینده یهودیان ایران در مجلس گفت: عدم مصاف با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نه یک مساله سیاسی بلکه جزو چارچوب‌ اصلی اعتقادی نظام و جزء مسائل زیربنایی است و نادیده گرفتن این موضوع درواقع باعث می‌شود که دیگر چیزی از انقلاب باقی نماند.

مازندمجلس:سیامک مره‌صدق نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم مقابله و مصاف ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی گفت: ایدئولوژی و چارچوب اعتقادی نظام جمهوری اسلامی جزو مسائل زیربنایی کشور است و عدم مصاف با ورزشکاران رژیم صهیونیستی در این حوزه قابل تعریف است و اگر بنا باشد ما از مسائل ایدئولوژیکمان گذر کنیم همانند این است که ما چارچوب اعتقادی‌مان را تغییر داده‌ایم و در این صورت نظام جمهوری اسلامی آنگونه که ما می‌شناسیم نیست.

وی افزود: اگر بنا باشد ما به خاطر شرکت در یکی دو مسابقه در اصول اساسی‌مان تجدیدنظر کنیم که ماهیتمان تغییر کند دیگر چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

مره‌صدق اظهار داشت: ما برای حفظ ارزش‌های انقلاب و چارچوبی که به آن اعتقاد داریم تعداد قابل توجهی شهید داده‌ایم، ورزش فعالیتی است برای سالم‌سازی جوانان و ورزش قهرمانی نیز یکی از ابزارهای اشاعه فرهنگ انقلابی ایران در دنیا است. اگر قرار است استفاده از این ابزار اهداف اساسی انقلاب را زیر سوال ببرد دیگر مشخص است که ما باید چه کنیم.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم مصاف ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یک رفتار ضدیهودی نیست بلکه یک رفتار ضدصهیونیستی است ، ورزشکاران ایران با ورزشکاران یهودی که در کشورهای دیگر حضور دارند و با عنوان نماینده دیگر کشورها در مسابقات حاضر می‌شوند هیچ مشکلی برای رویارویی و رقابت ندارند اما از آنجایی که ما رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم ورزشکاران ایران حاضر نیستند با ورزشکارانی که زیر پرچم رژیم صهیونیستی هستند مسابقه دهند. 

وی افزود: اینکه گفته شود ایراد گرفتن به رژیم صهیونیستی به معنای اقدامی ضدیهودی است یک مفهوم نژاد پرستانه را القا می‌کند. الزاماً همه یهودی‌های دنیا اسرائیلی نیستند و همه یهودی‌های دنیا هم با رفتار این رژیم موافق نیستند و مسابقه ندادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یک اقدام ضدیهودی نیست.

نماینده یهودیان ایران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: عدم مصاف با ورزشکاران رژیم صهیونیستی یک مساله اعتقادی است و به هیچ وجه یک دیدگاه سیاسی نیست بلکه یک دیدگاه عام حاکم بر تفکر کل مردم ایران است.

ورزشکاران صهیونیستی نماینده اسلامی یهودیان انقلاب مسابقه شورای رفتار نیستند چارچوب ضدیهودی اعتقادی افزود دیدگاه داده‌ایم یهودی‌های ایرانی نمی‌شناسیم رسمیت گفت‌وگو مره‌صدق مسابقات مسائل جمهوری تغییر