برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده کل ارتش گفت:چندین سال است که خرید جنس خارجی در ارتش ممنوع شده است؛ همچنین به دلیل نوع کاری که ارتش دارد، تکیه به توان داخلی از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

مازندمجلس: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از نمایشگاه راهیان نور نیروی هوایی ارتش که در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در حال برگزاری است، گفت: کاروان‌های راهیان نور در سفر به مناطق عملیاتی با فعالیت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تا اندازه‌ای آشنا می‌شوند، اگر چه شرایط محیطی با شرایط دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است. در آن دوران روی زمین جنگ بود و در آسمان حملات هوایی و موشکی جریان داشت.
وی افزود: در سفر به سرزمین‌های راهیان نور مردم کمی تجسمشان از آن دوران نسبت به زمانی که چیزی درباره جنگ تحمیلی بخوانند یا درباره آن از کسی بشنوند، بهتر می‌شود.
فرمانده کل ارتش با اشاره به این که آن چه در چنین فضاهایی تجسم می‌شود، مربوط به مواردی است که ظاهرا قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد: روح شهیدان به این فضاها تعلق خاطر دارد. این فضا یک فضای معنوی است که این معنویت و روحیات آن شهدا بر حاضران در آن تاثیر می‌گذارد.
وی ادامه داد: مردم وقتی یادمان‌ها و نمایشگاه‌های دفاع مقدس را می‌بینند، متوجه می‌شوند که این کشور، این نظام، این حدود و ثغور، ناموس مملکت با چه سختی‌ها و مشقاتی، ریخته شدن چه خون‌هایی و از دست رفتن چه جوان‌هایی و سلامتی چه کسانی به دست ما رسیده است. این امانت فوق‌العاده ارزشمند است و هر کس باید به سهم خود آن را حفظ کند.
امیر موسوی اضافه کرد: حضور مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، برای رزمندگان نیز قوت قلب، روحیه‌دهنده و اعتماد به نفس است، زیرا می‌فهمند ملت به کار آنان توجه دارند و قدردان ایثارگری‌ها و زحمات آنان هستند. همچنین نشان می‌دهد که ملت در صورت نیاز در شرایط مشابه پای کار و آماده پشتیبانی از مدافعان کشور و دفاع از حریم اسلام، ایران و نظام است.
وی با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه نیروی هوایی در پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول نیز گفت: از نکات جالب این پایگاه این است که اولین جایی بود که مورد هجوم دشمن واقع شد و در عین حال اولین پایگاهی بود که علیه دشمن وارد عمل شد. این پایگاه تاریخ مجسم دفاع مقدس است و بسیاری از خلبانان مشهور دوران دفاع مقدس از این پایگاه پرواز کرده‌اند. این پایگاه برای مردم بسیار جذاب است و بر طبق آمارهای ارائه شده، روزانه ۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند و این با توجه به شرایط آب و هوایی و این نکته که در تعطیلات نوروزی جذابیت‌های فراوان دیگری نیز در کشور برای بازدید مسافران وجود دارد، عدد قابل توجهی است.
فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از سوی فرماندهی معظم کل قوا، تصریح کرد: ارتش در این موضوع پیشرو است. ما پیش از این نیز از منویات فرمانده معظم کل قوا آگاهی داشتیم و چندین سال است که خرید جنس خارجی در ارتش ممنوع شده است. همچنین به دلیل نوع کاری که ارتش دارد، تکیه به توان داخلی از مدت‌ها پیش آغاز شده است.
وی افزود: ما اگر بخواهیم به تجهیزات خارجی هم اتکا کنیم، خارجی‌ها این تجهیزات را به ما نمی‌دهند و این مساله سال‌هاست که وجود دارد. همین باعث شده است که ما برای دفاع از کشور به توان خودمان و نیروهای متخصص داخلی تکیه کنیم. با این حال نامگذاری امسال یک تکلیف قطعی و مضاعف برای ماست که این روند را چه در زمینه تجهیزات دفاعی و چه ملزومات غیردفاعی جدی‌تر پی بگیریم و حتما این کار را انجام خواهیم داد و این امر برای ارتش کار نشدنی و دشواری نیست.
پایگاه فرمانده دوران شرایط هوایی اشاره تجهیزات خارجی نمایشگاه همچنین بازدید راهیان بسیار افزود درباره داخلی اولین نامگذاری مناطق چهارم نیروی موسوی ممنوع شکاری وحدتی رزمندگان عملیاتی دزفول می‌شوند