برگزیده ها
معرفی فیلم‌های جشنواره جهانی فیلم فجر توسط صاحبان آثار

مازندمجلس: مدیر برنامه‌ریزی و رویدادهای سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر شرح وظایف و فعالیت‌های این بخش از جشنواره را تشریح کرد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز و به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، علیرضا شجاع‌نوری مدیر برنامه‌ریزی و رویدادهای سی‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره فعالیت‌های این بخش گفت: همانطور که مخاطبان در سال‌های گذشته دیده‌اند ما قبل از شروع نمایش فیلم‌های حاضر در جشنواره به طور خلاصه به معرفی آن اثر به ۲ زبان فارسی و انگلیسی می‌پردازیم که این معرفی توسط چهره‌های سینمایی اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف این بخش معرفی فیلم‌ها قبل از نمایش در سالن است تا اطلاعات درست و کافی به مخاطبان منتقل شود. جمع‌آوری و ارایه اطلاعات فیلم‌ها برای درج در کاتولوگ، اطلاع‌رسانی به مخاطبان، هماهنگی‌های لازم برای حضور صاحبان آثار در اکران فیلم‌ها، جلسات پرسش و پاسخ هر فیلم و برگزاری نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌ها به عهده من و همکارانم در این بخش از جشنواره است.

مدیر برنامه‌ریزی و رویدادهای سی‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر مهم‌ترین هدف این بخش را چرخش اطلاعات فیلم‌های جشنواره بین مخاطبان دانست و گفت: معرفی فیلم‌ها به مخاطبان و همچنین هماهنگی‌ مهمانان و صاحبان آثار برای ارایه بهتر آثارشان در طول برگزاری جشنواره از دیگر وظایف ماست.

او درباره زمان شروع به کار این بخش بیان کرد: کار ما از زمانی که تعداد و اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره اعلام شود، آغاز خواهد شد. پس از انتخاب و اعلام اسامی فیلم‌های جشنواره ما از هنرمندان و صاحبان آثار می‌خواهیم که در معرفی فیلمشان به مخاطبان ما را یاری دهند که برخی از هنرمندان به صورت مکتوب و برخی دیگر با حضورشان در جشنواره از مخاطبان خود می‌خواهند که به تماشای آثارشان بنشینند.

شجاع نوری ادامه داد: تعدادی از هنرمندان داخلی و خارجی در طول برگزاری جشنواره در کنار ما خواهند بود و فیلم‌های حاضر در جشنواره را به مخاطبان معرفی می‌کنند. همچنین صاحبان آثار و هنرمندانی که در جشنواره فیلم دارند، آثار خود را همراه با مردم تماشا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تمام سعی ما این است که در یک برهه زمانی کوتاه بیشترین اطلاعات مفید را به مخاطبان بدهیم که برای برخی از فیلم‌ها قبل از آغاز اکران حدود ۵ دقیقه در مورد آن اثر صحبت خواهیم کرد و برای برخی دیگر اطلاعات مکتوب را در بولتن روزانه جشنواره ارایه خواهیم داد. همچنین در طول جشنواره از ظرفیت مانیتورهای پردیس چارسو برای اطلاع‌رسانی در مورد فیلم‌ها و برنامه‌هایی که در آن روز اجرایی می‌شود، استفاده خواهیم کرد.

شجاع نوری با اعلام اینکه برگزاری رویدادهای ویژه جشنواره جهانی فیلم فجر نیز در بخش تحت مدیریت وی تعریف می‌شود، اظهار کرد: حضور مهمان‌ها و کارشناسانی که در دانشگاه‌ها برنامه خواهند داشت توسط بخش ما برنامه‌ریزی خواهد شد. سعی می‌کنیم برای تمام فیلم‌ها، معرفی ابتدایی را در سالن انجام دهیم و به منظور احترام به مخاط

بان اطلاعات هر یک از فیلم‌ها توسط یکی از مدیران جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی ارایه خواهد شد. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.
جشنواره مخاطبان فیلم‌ها معرفی اطلاعات جهانی فیلم‌های صاحبان ششمین برگزاری ارایه اعلام همچنین هنرمندان برنامه‌ریزی رویدادهای خواهیم خواهند مکتوب اسامی زمانی دانشگاه اطلاع‌رسانی فارسی نمایش درباره انگلیسی وظایف دانشگاه‌ها اکران آثارشان