برگزیده ها
"شروع معمولی سریال های نوروزی"

مازندمجلس: بالاخره با حواشی و نقل قول های فراوان از سوی مدیران سیما سریال های «پایتخت»، «تعطیلات رویایی»، «دیوار به دیوار»، «هیأت مدیره» و «کلاه قرمزی» روی آنتن نوروز 97 رفتند.

مازندمجلس: "شروع معمولی سریال های نوروزی"


به گزارش هنرنیوز، بدون هیچ تعارفی باید گفت سریال های نوروز امسال کمتر از حد تصور بودند و در قدم اول از آن چیزی که تصور می شد به لحاظ کیفی پایین تر بودند، اتفاقی که قطعا هر چه پیش برویم نظر مخاطب را تغییر خواهد داد.

‎سریال شبکه یک «پایتخت»

‎همانطور که انتظار می رفت این سریال در قالب جدید خود توانست مخاطب خود را جذب کند و کاراکترهای دوست داشتنی این مجموعه تلویزیونی خیلی زود قلابشان را با مخاطب متصل کردند.

نباید کتمان کرد که این سریال در قدم اول نیست که موفق شده است چرا که پیش از این برای مخاطب پیش تولید ذهنی داشته و تعریف اولیه را برای تماشاگرش داشته است، در واقع مخاطب از این سریال اطلاع کافی دارد و کاراکترها را می شناسد، تنها باید قصه جذاب شکل بگیرد تا ارتباط برقرار شود.

استارت سریال خوب است و یک داستان جدید شکل گرفته است. حذف شخصیت بهبود هم اتفاقا با یک فضای جالب فانتزی همراه بود، برگزاری مراسم ختم در مسجد علی آباد برای کاراکتر بهبود مخاطب را جذب کرد، تصادف به هر حال با یک اتفاق تکنیکی افترافکت قوی (جلوه های ویژه) با جذابیت بصری شکل گرفت.

نباید فراموش کرد که این اتفاق به شکل کامل، جلوه ویژه نیست، در جریان هستیم که تصادف به شکل واقعی اتفاق افتاد و ما تصاویر آن را در زمان تصویربرادری دیدیم که با مخاطراتی هم همراه بود.

‎سریال «پایتخت» قرار است در یک فضای جدید نمایش داده شود که تیم پایتخت و خانواده نقی معمولی در یک مسافرت عجیب و جذاب وارد فضایی شوند که یک کمدی جنگی را شکل دهد، نقدی به جنگ وجود دارد و قرار است که داستان یک نگاه انسانی به مقوله جنگ داشته باشد.

پیش بینی می شود سریال «پایتخت» بتواند تمام رقبا را بگیرد و مانند هر سال به عنوان بهترین مجموعه تلویزیونی در نوروز 97 معرفی شود.

شبکه دو «تعطیلات رویایی»

‎شبکه دو سریال «تعطیلات رویایی» را داشت به هرحال رقابت با «پایتخت» سخت است، اما علیرضا امینی با سابقه خوبی که در سینما و حتی تلویزیون دارد توانست سریال کمدی را با تیم حرفه ای استارت بزند.

ماجرای خودکشی پسربچه که برگرفته از اتفاقات نهنگ آبی برگرفته از فضای مجازی است در واقع گوشزد رسانه ای است که باید ببینیم سریال چقدر می تواند گرم و جذاب باشد.

سفر این دو خانواده از شیراز به کیش یک استارت است و اینکه اتفاقات رخ داده در کیش با چه فرمتی شکل می گیرد بسیار اهمیت دارد بدون تردید باید گفت سریال شبکه دو متوسط شروع شده است.

‎سریال شبکه سه «دیوار به دیوار» بعد از مقایسه و کش و اما کم کم قصه و کاراکتر ها جای خود را باز کردند و شخصیت ها و تقابل شان نشان از این دارد که اگر سریال یک قصه قوی را در دل خود جای داده باشد حتما می تواند مخاطب را با خود تا پایان ببرد.

به هر حال مجید اوجی سابقه خوبی در تولید آثار مناسبتی دارد و می توان به او و تفکر تیمش تا پایان اعتماد کرد.

شبکه سه «دیوار به دیوار»

سریال-دیوار-به-دیوار

بلاخره پس از کش و قوس فراوان برای اینکه سریال «آرماندو» روی آنتن می رود یا «دیوار به دیوار» این سریال «دیوار به دیوار» بود که نظر مدیران سیما را جلب کرد و برای نوروز 97 روی آنتن شبکه سه رفت.

به هرحال فصل اول این مجموعه جزو پرطرفدارهای زمان خودش بود. فصل یک را مخاطب دوست داشت و کارکتر را پسندید. اگرچه در فصل اول برخی قصه ها و اپیزود قوت نداشت، اما در کل مجموعه نمره قبولی گرفت تا سریال کارش به فصل های بعدی بکشد. در فصل جدید کارکترها همان ها هستند اما باید ببینیم قصه ایی که شروع شد به کدام مسیر می رود.

به هر حال «دیوار به دیوار» هم همانند «پایتخت» به دلیل شناختی که مخاطب از کاراکترهایش دارد چند قدم جلوتر است به شرط آنکه این شخصیت ها حامل قصه ایی جذاب هم باشند.

شبکه ٥ «هیأت مدیره»

حتما با من هم عقیده هستید که فرمت سینمایی مازیار میری با تلویزیونی این کارگردان متفاوت است. قطعا او اثری را که در سینما خلق می کند به تلویزیون نیاورده است.

‎پرداختن به مقوله آپارتمان نشینی همیشه جذاب است، تا به حال چند فیلم و سریال با مضمون آپارتمان نشینی ساخته شده که برترین آن فیلم اجاره نشین ها ساخته داریوش مهرجویی است اما باز هم تعداد زیادی از این قبیل سریال ها داشته ایم. باید ببینیم سریال «هیأت مدیره» می تواند با حدیث میرامینی و احسان کرمی به نتیجه برسد یا نه.

قطعا مازیار میری کارش را بلد است و کارگردانی مطلع از تکنیک و روایت است. اما اصولا سریال سازی برای نوروز و مخاطب نوروزی کاری آسان نیست و نیازمند شناخت مخاطب این مناسبت خاص به لحاظ ماندگاری پای رسانه است.

شبکه دو «کلاه قرمزی»

دانلود-کلاه-قرمزی-97-کامل-با-لینک-مستقیم-3

و اما در نهایت «کلاه قرمزی» مجموعه جذابی که در این سال ها نشان داده مخاطب چند سویی دارد.

عروسک های ایرج طهماسب و حمید جبلی کماکان شخصیت های جذاب خود هستند. آنها امسال شروع خوبی داشته اند. اما در کل احساس می کنم «کلاه قرمزی» نیاز به یک تغییر فرمت دارد.

ایرج طهماسب و حمید جبلی بیشتر تمرکز خود را روی اضافه کردن عروسک ها گذاشته اند تا با آوردن عروسک های جدید، فانتزی اثر را از حضور عروسک ها ایجاد کنند.

به نظر می رسد که الان بشود مدل کار را تغییر داد. یادمان نرود «کلاه قرمزی» برگ برنده تلویزیون و شبکه دو است، اما به «کلاه قرمزی» فکر جدیدی اضافه نشده است و این در واقع زاییده ذهن خلاق این دو هنرمند در گذشته است و بدون تغییر ویژه ای پیش رفته است. با شناختی که از این دو آرتیست خوش فکر وجود دارد توقع می رود آنها رنگ لعاب جدیدی در آینده به کارشان ببخشند.

در آخر توقع می رود سریال هایی که با حرف و حدیث زیاد و هزینه های بالا تولید شده اند بتوانند تا پایان مخاطبشان را جذب، درگیر و فضای جدیدی را ایجاد کنند.

برنا
سریال مخاطب دیوار نوروز قرمزی پایتخت مجموعه شخصیت عروسک تغییر جدیدی نوروزی پایان اتفاق معمولی تواند ببینیم تلویزیونی استارت تولید تلویزیون ‎سریال اینکه شناختی نشینی رسانه طهماسب اضافه ساخته ایجاد مازیار آپارتمان مدیره مقوله بهبود فانتزی همراه داستان بگیرد امسال توانست نباید کاراکتر تصادف سابقه سینما برگرفته هرحال رویایی خانواده تعطیلات اتفاقات