برگزیده ها

مازندمجلس: شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از تلویزیون سوریه اعلام کرد که گروهک «جیش الاسلام» با انتقال به «ادلب» مخالفت کرده است.

مازندمجلس: شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که گروهک جیش السلام با رفتن به ادلب مخالفت کرده و گفته است به جای ادلب به منطقه «القلمون» می‌رود.
این شبکه به نقل از تلویزیون رسمی سوریه دقایقی پیش مدعی شد که این گروهک به رغم موافقت با خروج از شهر دوما در غوطه شرقی، از رفتن به استان ادلب که تحت اشغال تروریست‌ها امتناع کرده و قلمون را به جای این استان انتخاب کرده است.
مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به نقل از منابع که آن‌ها را موثق خواند، اعلام کرد که مذاکرات جدی بین جیش الاسلام و ارتش سوریه با نظارت طرف روسی جهت تخلیه شهر دوما شروع شده و پیشرفت‌های چشم‌گیری حاصل شده است.
جیش الاسلام که مورد حمایت سعودی‌هاست، پیشتر اعلام کرده بود که هرگز غوطه شرقی شهر دمشق را ترک نخواهد کرد.
به رغم حصول توافق ضمنی بین دولت سوریه و گروهک جیش الاسلام، عناصر وابسته به این گروهک در خصوص محل انتقال خود با دمشق اختلاف نظر دارند.
منطقه القلمون که در شمال غربی پایتخت سوریه قرار دارد پیش‌تر تحت اشغال داعش و جبهه النصره بود که با عملیات همزمان ارتش سوریه و حزب‌الله از یک طرف و ارتش لبنان به همراه منطقه عرسال سال گذشته آزاد شد.
سوریه گروهک الاسلام منطقه اعلام اشغال استان قلمون القلمون