برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی این کشور علیه عناصر «پ.ک.ک» در شمال عراق شروع شده است.

مازندمجلس:  رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید عملیات نظامی این کشور علیه «پ.ک.ک» در منطقه سنجار عراق آغاز شده است.
به گزارش نامه نیوز  «رجب طیب اردوغان»، عصر یکشنبه در جریان سخنرانی خود در جمع هوادارن حزب عدالت و توسعه این کشور و در حالی که بغداد هیچ‌گونه مجوزی برای عملیات نظامی آنکارا در خاک عراق صادر نکرده، گفت: «قبلا گفته بودیم که وارد سنجار خواهیم شد، هم‌اکنون عملیات نظامی در آنجا شروع شده است».
او مدعی شد: «ما در داخل و خارج ترکیه با تروریست‌ها در حال جنگ هستیم؛ ترکیه کشور اشغالگر نیست؛ هم و غم ما مقابله با تروریسم است».
اردوغان در مورد عملیات نظامی ترکیه در شمال سویه موسوم به شاخه زیتون نیز گفت: «به زودی تل‌رفعت نیز به کنترل ما در خواهد آمد. عملیات شاخه زیتون به اهدافش می‌رسد».
او افزود: «آمریکا باید منبج را از پ‌ک‌ک پس گرفته و به صاحبان اصلی‌اش یعنی مردم سوریه بازگرداند، در غیر اینصورت ما به همراه مردم سوریه این کار را خواهیم کرد».
مقام‌های ترکیه بارها درباره حضور عناصر حزب کارگران کردستان در منطقه سنجار هشدار داده‌اند؛ ترکیه می‌گوید اجازه نخواهد داد سنجار به «قندیل دوم» (منطقه کوهستانی بین ایران، عراق و ترکیه) تبدیل شود.
 اردوغان هفته گذشته درباره حضور پ.ک.ک در سنجار هشدار داد و گفت: «اگر بغداد شهر سنجار را از پ.ک.ک پاکسازی نکند ما این کار را انجام می‌دهیم... اگر حملات پ.ک.ک از خاک عراق به ترکیه ادامه یابد، از این هم فراتر می‌رویم».
پ.ک.ک  جمعه هفته گذشته اعلام کرد که مأموریتش در منطقه سنجار (شنگال) پایان یافته و از این منطقه عقب نشینی می‌کند (+).
بغداد بارها مراتب اعتراض خود در خصوص عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق به آنکارا منتقل داده و خواستار توقف آن شد.
ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق هفته گذشته در دیدار با معاون وزیر خارجه ترکیه عملیات هوایی ترکیه علیه عناصر پ.ک.ک در منطقه مرزی عراق را محکوم کرد.

ترکیه سنجار عملیات منطقه نظامی بغداد اردوغان گذشته هشدار عناصر خارجه نکا درباره خواهیم می‌گوید آنکارا زیتون سوریه بارها