برگزیده ها

مازندمجلس: نشست سران قوا با حضور روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه روز دوشنبه به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

مازندمجلس: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در این نشست درباره مهمترین مسایل داخلی و بین المللی گفت‌وگو کردند.
این نخستین نشست روسای قوا در سال 1397 هجری شمسی است.
روحانی در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال جدید هجری شمسی به ملت بزرگ ایران، اظهار داشت: خوشحالم در روزهای اولیه سال، نخستین جلسه سران سه قوه در سال جاری برگزار شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این جلسه بحث‌های خوبی راجع به تحولات داخلی و بین‌المللی مطرح شد، افزود: همه قوا بر این تأکید داشتند که امروز وحدت و انسجام داخلی بیش از هر زمان دیگر برای ما یک ضرورت است و حل معیشت مردم، کارگران، روستائیان عزیز و همه کسانی که باید به زندگی آنان از لحاظ اقتصادی بیشتر رسیدگی شود، مورد تأکید جلسه بود.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه در سال جاری تولید ملی به عنوان اساس مطرح است، خاطرنشان کرد: دولت بر توسعه اشتغال و مبارزه با فقر به عنوان دو اصل تأکید دارد که در بودجه تقدیمی مجلس هم بر همین دو اصل تأکید شده است و ان شاء الله با همکاری قوای دیگر این روند و این راه را ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نیز یکی دیگر از موضوعات جلسه امروز سران قوا بود، گفت: کمک به تولیدات داخلی، بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی که توان و قدرت رقابت کافی داشته باشند، بازاریابی مناسب در منطقه و جهان برای کالاهای ایرانی، فرهنگ سازی لازم در این زمینه و همچنین کنترل واردات بی‌رویه و به ویژه مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند به عنوان اصولی باشد که به تولیدات داخلی ما کمک کند.
روحانی افزود: البته امسال، سالی است که از لحاظ بارندگی در کل سال آبی نسبت به سال گذشته مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که در این زمینه هم باید صرفه‌جویی‌های لازم انجام گیرد، الگوهای کشت تغییر کند و بتوانیم با آب کمتر، محصولات زراعی خودمان را ان‌شاء الله آن مقداری که نیاز کشور است با برنامه‌ریزی دقیق‌تری، تولید کنیم.
رئیس جمهور، بررسی مسایل منطقه ای را یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه عنوان کرد و افزود: روابط با کشورهای منطقه از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای‌مان حائز اهمیت است از این رو در آغاز امسال به سه کشور منطقه سفر خواهم داشت و امیدواریم در این سفرها روابط ایران با کشورهای همسایه و این سه کشوری که خواهم رفت، روابط مستحکم‌تری شود و معضلاتی که در منطقه است را بتوانیم حل کنیم و منطقه ما به سمت ثبات و امنیت بیشتر حرکت کند.
دکتر روحانی ادامه داد: به زودی در ترکیه اجلاسی با حضور سران سه کشور، ترکیه،‌ روسیه و ایران برای مسأله آینده و امنیت سوریه و مسایل نوع‌دوستانه در سوریه خواهد بود که امیدوارم در این زمینه بتوانیم گامی برداریم و اساساً بتوانیم روابط بهتری با منطقه و جهان داشته باشیم.
رئیس جمهور افزود: تغییراتی که امروز در جهان است، بی‌تردید نمی‌تواند در مسیر ثبات و امنیت کشور، تولیدات و وحدت کشور، تأثیر سویی داشته باشد و دولت با همکاری دو قوه دیگر برنامه‌های لازم را برای امسال و آینده کشور، تنظیم خواهد کرد.
منطقه داخلی روحانی روابط عنوان تأکید افزود جمهور تولیدات بتوانیم اینکه امسال زمینه امروز امنیت مسایل ایرانی تولید کشورهای اقتصادی مشکلات بازاریابی مناسب موضوعات رسیدگی سوریه انسجام خواهم ادامه آینده ترکیه کالاهای نخستین امنیتی لاریجانی اهمیت سیاسی بیشتر مبارزه برای‌مان اشاره همکاری