برگزیده ها
مدیرعامل سنگ آهن مرکزی بافق سکاندار صندوق بازنشستگی فولاد شد

مازندمجلس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد را تعیین کرد.

مازندمجلس:، با حکم ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،محمدجواد عسکری به سمت Lمدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» منصوب شد.

عسکری پیش از این برای مدت 4 سال و تا قبل از واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) از سوی مجموعه وزارت صنعت به صندوق بازنشستگی فولاد، مدیرعامل این شرکت سنگ آهنی بوده است.

از اواخر دی ماه 1394 تا پایان سال 96 اکبر نوروزی عهده دار ریاست صندوق بازنشستگی فولاد بوده است.

در حکم ربیعی که در تاریخ 5 فروردین ماه 1397 به وی ابلاغ شده آمده است:

جناب آقای محمدجوادعسکری باقرآبادی

آشنایی من با شما در جریان مسائل مدیریتی و اجتماعی به دست آمده است. رشد مدیریتی پلکانی، بدون پشتوانه سیاسی و با اتکاء به ارزشهای شخصی و نیز سلامت کاری و خوشنامی همراه با آشنائی به مسائل کارگران و نیز دارا بودن روحیه تعامل و جلب همکاری و همراهی کلیه عوامل موثر در پیشبرد امور، با استناد به بند «ج» قانون اصلاح ماده ۱۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، بند ۶۳ و جز(۱۵) بند ۲۷ ماده واحده به ترتیب قانون بودجه سال ۹۱ و ۹۲، بنابر مصوبه جلسه هفتاد و هفتم هیات امناء مورخ 96.10.9 و به موجب این ابلاغ به سمت مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد منصوب می‌شوید.

اهم اولویت های جنابعالی عبارتند از:

_ تلاش مداوم و همه جانبه به منظور تامین حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق به نحوی که بتوانیم به موقع و بدون تاخیر جبران خدمت زحمتکش ترین قشر جامعه کار و تولید کشور عمل نمائیم.

_ پیگیری مداوم برای تحقق تبصره ذیربط برنامه ششم در مورد انجام محاسبات اکچوئری و مشخص نمودن مطالبات صندوق از دولت و اقدامات لازم برای دریافت مطالبات ، به نحوی که آینده صندوق تضمین و نگرانی از پرداخت حقوق باقی نماند.

_ نظارت بر حسن اجرای وظایف صندوق و برقراری تعامل سازنده با کلیه واحدهای اقتصادی مجموعه های تحت پوشش وزارت متبوع.

_ برقراری تعامل موثر با بازنشستگان محترم مجموعه ذیربط با هدف تشریک مساعی با آنان.

_ رسیدگی به امور معیشتی و سلامت و مسایل اجتماعی _ فرهنگی بازنشستگان و مستمری بگیران به طوری که صندوق بازنشستگی فولاد به محلی برای پیگیری مسائل مختلف این عزیزان تبدیل شود.

_ فراهم سازی تحقق بودجه سال ۹۷ مبنی بر شرایط فروش شرکت‌های زیان ده و اموال و دارایی‌ها غیر مولد صندوق و تبدیل آنها به دارایی‌های درآمدزا.

_ تشکیل کمیته انتصابات و انتخاب مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکتهای وابسته با اطلاع و هماهنگی اینجانب.

_ پیگیری و اجرای مصوبات هیئت امناء در امور بنگاه ها ، مسائل اجتماعی و درمانی و بیمه ای صندوق ها.

_ برنامه ریزی لازم با هماهنگی هیئت مدیره در جهت مدیریت مناسب اموال و دارایی ها ، تبدیل آنها به دارایی های درآمدزا و اجرای سیاستهای هیئت امناء در خصوص ساماندهی بنگاه داری صندوق.

علاوه بر موارد فوق ، انتظار دارم نخست با هیئت مدیره منتخب همواره در تعامل بوده و با تمشیت، امور را به پیش ببرید. از شرکای اجتماعی بازنشستگان نیز در برخی تصمیمات مرتبط استفاده شود.

سپس خواهانم به طور جدی در مسائل مادی ، اقتصادی و پیشگیری از هرگونه سوء جریان مالی اهتمام کامل به خرج داده و در جهت حفظ اموال بازنشستگان همواره خدا را در نظر گرفته و با توکل به حضرت حق تلاش و کوشش کامل به عمل آورید.

صندوق فولاد بازنشستگی مسائل اجتماعی بازنشستگان تعامل تبدیل قانون ربیعی پیگیری اجرای امناء اموال مدیرعامل مجموعه مدیره مطالبات برنامه ذیربط همواره بنگاه اقتصادی برقراری هماهنگی درآمدزا دارایی مدیریت منصوب وزارت کارکنان حمایت مرکزی عسکری ابلاغ جریان مداوم مستمری بودجه سلامت مدیریتی بگیران