برگزیده ها

مازندمجلس: کره جنوبی امروز سه شنبه نسبت به سفر احتمالی کیم جونگ اون به چین واکنش نشان داد.

مازندمجلس: همزمان با انتشار گمانه زنی‌هایی مبنی بر احتمال سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به چین، یک مقام ارشد کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد که رویدادها در شبه جزیره کره به سرعت آشکار می شود و سئول به دقت بر این اتفاقات نظارت دارد.
این مقام ارشد سئول که نامی از وی برده نشده، گفت: کاخ آبی همه رویدادهایی که در پکن رخ می دهد را به دقت رصد می کند و همه احتمالات را در نظر می گیرد.
وی ادامه داد: بهبود روابط دو جانبه بین پیونگ یانگ و پکن را نشانه ای مثبت پیش از برگزاری نشست آتی (با آمریکا) در نظر می گیریم.
پایگاه اینترنتی بلومبرگ شب گذشته به نقل از سه منبع ناشناس اعلام کرد رهبر کره شمالی در نخستین سفر خارجی خود از سال ۲۰۱۱، با یک قطار و تحت تدابیر امنیتی شدید به پکن، پایتخت چین سفر کرده است.
برخی منابع دیپلماتیک در پکن اعلام کردند احتمالا کیم جونگ اون در چین بوده است؛ آما آنها این موضوع را به صورت قطعی تایید نکردند. یکی از آنها به رویترز گفت: ما نمی دانیم؛ ولی ممکن است «کیم یونگ جون»، رهبر کره شمالی به چین سفر کرده باشد. او ماه گذشته  همزمان با بازی های زمستانی المپیک به کره جنوبی سفر کرده بود.
دیدار تایید نشده رهبر کره شمالی از چین در حالی رخ داده است که کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است در ماه مه سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار کنند.
شمالی اعلام دیدار تایید آمریکا همزمان جنوبی