برگزیده ها

مازندمجلس: تارنمای پولیتیکو نوشت: انتخاب 'جان بولتون' به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و 'مایک پمپئو' به سمت وزیر امور خارجه آمریکا، این نگرانی را میان قانونگذاران و کنشگران حقوق بشری تشدید کرده است که ممکن است موقعیت دشوار واشنگتن را در جهان اسلام، متزلزل تر کند.

مازندمجلس: نهال توسی گزارشگر روابط خارجی پولیتیکو در نوشتاری تحلیلی با عنوان 'پمپئو و بولتون می توانند نقش به سزایی در دیدگاه ترامپ نسبت به اسلام داشته باشند'، آورده است: بولتون تفسیر های انتقادی شدیدی درباره اسلام و مهاجران مسلمان و همچنین ارتباطات نزدیکی با فعالان بحث برانگیز دارد که اغلب دارای مواضع ضد اسلام توصیف می شوند. وی در واقع به جای مک مستر آمده است، مشاور پیشینی که همواره از رئیس جمهوری آمریکا می خواست تا واژه مورد علاقه اش یعنی 'تروریسم (تکفیری) افراطی' را به دلیل توهین به قشر گسترده ای از مسلمانان، بر زبان نیاورد. 
به گزارش نامه نیوز دونالد ترامپ همچنین در اقدامی دیگر پیش از انتخاب بولتون به سمت مشاور امنیت ملی، پمپئو رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به سمت وزیر امور خارجه خود انتخاب کرد که بارها رهبران مسلمان آمریکا را به دست داشتن در حملات تروریستی متهم کرده است و مانند بولتون، انتقادات شدیدی به این قشر دارد. 
در هر صورت اکنون بولتون و پمپئو برای رییس جمهوری کار خواهند کرد که بدون هیچ مدرکی ادعا کرده مسلمانان آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر (2001)، به جشن و پایکوبی پرداخته اند و اکنون ترتیبی داده است تا هیچ مسلمانی با تابعیت خارجی نتواند وارد خاک ایالات متحده شود. 
اما در این میان گروه های فراوانی مانند 'امگیج' (emgage)، 'دیده بان حقوق بشر' و 'شورای روابط آمریکاییان و مسلمانان'، از قانونگذاران آمریکا خواسته اند با بولتون و پمپئو مخالفت کنند. هرچند بولتون نیازی به تایید سنا ندارد، اما پمپئو باید سناتورها را راضی کند تا بتواند در سمت وزیر امور خارجه، وارد دولت ترامپ شود. شایان ذکر است نگرانی ها در مورد 'جینا هاسپل' جانشین آینده پمپئو نیز کم نیست، زیرا از مظنونان به اعمال شکنجه در زندان های سیا در تایلند است. به گونه ای که 'مارگارت هوانگ' مدیر اجرایی سازمان عفو بین الملل آمریکا، در بیانیه اخیر خود گفته است: هاسپل باید مورد بازجویی قرار گیرد، نه آنکه نامزد ریاست سازمان سیا شود.'
هرچند ترامپ با سران کشورهای مسلمان مهمی همچون عربستان سعودی روابط بسیار دوستانه ای برقرار کرده است، اما ناگفته نماند که بسیاری از رهبران مسلمانان آمریکا از وخیم شدن شرایط مسلمانان در این کشور، احساس نگرانی و هراس دارند. همانگونه که پیش از این نیز ذکر شد، با اینکه انتصاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی، نیازی به تائید سنا ندارد، اما از سوی بسیاری از جمهوریخواهان مورد تائید قرار گرفته است. اما انتظار می رود پمپئو با سؤالات جدی سناتورها در مورد نامزدی وی برای مقام وزارت امور خارجه مواجه شود که بسیاری از این پرسش ها ممکن است بر حمایت وی از 'روش های بازجویی یا شکنجه' متمرکز باشد. 
پمپئو در سال 2013 به عنوان عضو کنگره با متهم کردن بالقوه مسلمانان آمریکا به سکوت در برابر بمب گذاری های ماراتون بوستون، گفت: 'سکوت آنها معانی بسیاری دارد'. اما بسیاری از مسلمانان آمریکا این ادعا را تقبیح و هرگونه اتهام به جامعه مسلمانان آمریکا را رد کرده اند. 
پولیتیکو افزود: بنابراین در نهایت باید تاکید کرد کسانی مانند پمپئو و بولتون که دیدگاه های اسلام هراسانه ارائه می دهند و یا همچون جینا هاسپل که شخصا نظارت بر شکنجه زندانیان را برعهده داشته، نباید در دولت و یا بالاترین سطوح سیاستگذاری آمریکا نقشی داشته باشند. 'نهاد عوض' مدیر اجرایی 'شورای روابط آمریکاییان و مسلمانان' (CAIR)، در 13 مارس در بیانیه ای گفت: 'این انتصاب ها توانایی آسیب رساندن به تصویر ملت ما و روابط ما با بازیکنان اصلی در جامعه بین المللی را دارد.'
پولیتیکو یک سازمان روزنامه‌نگاری سیاسی مستقر در شهر آرلینگتون، ایالت ویرجینیاست که مسائل، فکر‌ها و شخصیت‌های در پس صحنه سیاست و سیاستگذاری آمریکا و جهان را پوشش می‌دهد و محتوای آن از طریق، تلویزیون، اینترنت، روزنامه و رادیو منتشر می‌شود. پوشش آن در واشینگتن دی سی شامل کنگره آمریکا، لابیگری، رسانه ها و ریاست جمهوری است.
آمریکا بولتون مسلمانان پمپئو اسلام بسیاری روابط ترامپ شکنجه مشاور جمهوری مانند هاسپل مسلمان پولیتیکو خارجه عنوان بیانیه ریاست بازجویی اجرایی نگرانی زندانیان همچون نظارت جامعه سیاستگذاری کنگره تائید انتصاب سناتورها نیازی خارجی رهبران امنیت دیدگاه شدیدی باشند حملات برعهده هرچند همچنین آمریکاییان شورای اکنون ندارد