برگزیده ها

مازندمجلس: سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، لندن هرگز برای سفرای کشورهای غربی دلیل و مدرکی درباره دخالت روسیه در مسموم شدن جاسوس دو جانبه سابق در انگلیس ارائه نکرده است..

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که دولت لندن هیچ دلیل و مدرکی درباره دخالت مسکو در حمله با استفاده از عامل شیمیایی به سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه روس و دخترش یولیا به هیچیک از سفرای کشورهای غربی ارائه نکرده است.
براساس این بیانیه که در آن به میزبانی جمعی از سفرای کشورهای غربی در انگلیس از سوی الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در لندن اشاره شده، آمده است: یاکوونکو به همتایانش در انگلیس گفت که مقام‌های دولت لندن پرونده این جاسوس دو جانبه سابق را بدون دلیل و مدرکی درست سیاسی کرده‌اند و به کنوانسیون ۱۹۶۳ وین درباره روابط کنسولی بی‌اعتنایی کرده و به عمد به دنبال سردرگم کردن جامعه بین‌الملل هستند و می‌خواهند با کتمان حقایق مربوط به این حمله در خاک انگلیس اقدامات خودشان را توجیه کنند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: سوالات و اظهارات مطرح شده نشان می‌دهد که طرف انگلیسی برای هیچیک از شرکای بین‌المللی‌اش حقایقی را درباره رخداد سالیزبری ارائه نکرده است. روسیه به دنبال دستیابی کامل به تمامی یافته‌های این تحقیقات است. البته لندن از همکاری امتناع می‌کند که این امری غیرقابل قبول است
انگلیس نکرده درباره ارائه روسیه سفرای مدرکی بیانیه یاکوونکو دنبال کشورهای جاسوس دخالت سالیزبری هیچیک