برگزیده ها

مازندمجلس: کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد وقتش که برسد، انتقام اخراج دیپلمات‎هایمان از کشورهای اروپایی را می‎گیریم.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد مسکو قطعاً در زمان مناسب اخراج دیپلمات‌های روس از سوی کشورهای اروپای غربی و شرقی را تلافی می‌کند.
گفتنی است در واکنش به مسمومیت «سرگئی سکریپال» جاسوس دوجانبه سابق، انگلیس ۲۳ دیپلمات روس را اخراج کرده است. علاوه بر این، ۲ دیپلمات روس از ایتالیا، ۲ دیپلمات روس از دانمارک، ۳ دیپلمات روس از لیتوانی، یک دیپلمات از لتونی، ۳ دیپلمات روس از جمهوری چک، ۱۳ دیپلمات روس از اوکراین، ۴ دیپلمات روس از لهستان، ۴ دیپلمات روس از فرانسه، ۴ دیپلمات روس از آلمان و ۲ دیپلمات روس نیز از هلند اخراج می شوند.
همچنین استونی نیز تصمیم به اخراج وابسته نظامی روسیه در این کشور گرفته است و آمریکا هم از تصمیم برای اخراج ۶۰ دیپلمات روس و تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل خبر می‌دهد. ازاین‌میان، ۱۲ نفر از این دیپلمات‌ها در سازمان ملل مشغول به فعالیت هستند.
این درحالی است که ایرلند، استرالیا و کانادا نیز به موج اخراج دیپلمات‌های روس پیوسته‌اند.
البته پسکوف جزئیاتی درباره زمان و نوع پاسخ احتمالی روسیه ارائه نداد حال‌آنکه تاکید کرد این پاسخ متناسب با منافع ملی روسیه اتخاذ می‌شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد کشورهایی که دیپلمات‌های روسیه را اخراج کردند، با دقت به شواهد ارائه شده از سوی انگلیس مبنی بر نقش ادعایی مسکو در این زمینه، نگاه کنند.
 اوایل ماه مارس سال جاری، سکریپال مامور اطلاعاتی سابق روسیه و «یولیا» دخترش، بیهوش در یک مکان عمومی در شهر «سالزبری» انگلیس پیدا شدند. مقامات بریتانیایی بعدا اعلام کردند که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که این دو نفر توسط یک ماده شیمیایی مورد استفاده در تسلیحات شیمیایی که منحصرا در اختیار دولت روسیه قرار دارد، مسموم شده‌اند.
دیپلمات اخراج روسیه دیپلمات‌های انگلیس پسکوف ارائه شیمیایی تصمیم همچنین کرملین اعلام سکریپال