برگزیده ها

مازندمجلس: خانه ملت : علاءالدین بروجردی بیان کرد: فکرش را نمی کردم مجلس ششم اینگونه باشد. اقلیت اصولگرایان در مجلس ششم بسیار منسجم بودیم. آقایان حداد عادل، حسنوند، حاجی بابایی، قشقاوی، جلالی، محمدی سلسله و دلفان امامی راد کوهدشت حضور داشتند و حدود ۵۰-۶۰ نفر بودیم که طیف اصولگرایی بسیار قوی و اقلیتی تاثیرگذاری بودیم و هر وقت که می خواستیم آبستراکسیون می کردیم و جلسه را از اکثریت می انداختیم و خارج می شدیم.

مازندمجلس:

علاءالدین بروجردی  که 18 سال است نماینده مردم بروجرد در خانه ملت است در گفت و گویی از سالهای حضورش در عرصه سیاست گفت؛ او می گوید زمانی در دوبی خبرنگار سیاسی بوده است.او همچنین از نقش مهدی کروبی در اداره مجلس ششم گفت و معتقد است که اهرم تعادل بوده است.  انچه در ادامه می خوانید خلاصه ای از این مصاحبه است؛
چه کسی زمینه آشنایی علاءالدین بروجردی با شهید رجایی را فراهم کرد؟
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص نحوه آشنایی خود با شهید رجایی که منجر به صدور حکم برای سرکنسولی وی در دوبی شد، گفت: من با آقای محسن رفیق دوست که مسئول لجستیک جنگ بودند آشنا بودم زیرا از آنجا محموله های مختلف کمک را به جبهه ها می فرستادیم. بعد از اینکه به مدیرعامل هلال احمر در سخنی تند گفتم به شما ارتباطی ندارد و او نیز گفت خودت را به کارگزینی معرفی کن. با آقای رفیق دوست تماس گرفتم و گفتم که کار ما در اینجا تمام است و باید برگردیم ولی ایشان گفتند مدیرعامل هلال احمر غلط کرده است! تو به تهران بیا و اینگونه بود که آقای رفیق دوست من را به شهید رجایی معرفی کرد و ایشان گفتند کار زیادی دردوبی داریم و شما باید در آنجا باشید. چون در هلال احمر دیگر نمی‌توانستیم باشم، شهید رجایی سوال و تحقیق کردند و حکمی برای من صادر شد تا به عنوان اولین سرکنسول ایران فعالیت کنم.
در دوبی خبرنگار سیاسی بودم
بروجردی با بیان اینکه در دوبی خبرنگار سیاسی بودم، اظهار داشت: من مشاهده کردم که گزارش هایی از شهرها و کشورهای مختلف از رادیو پخش می شود. آن زمان حسینیه لاری ها در دوبی نیز مرتب مراسم داشت و شخصیت ها می آمدند و سخنرانی داشتند و مجموعه فرهنگی فعالی بود. راه ارسال خبر به رادیو را پرسیدم و گفتند باید با یک شمار تلفن تماس بگیری و بعد اطلاع می دهی که از دوبی گزارش دارم و تا 5 می شماری و گزارش خود را قرائت میکنی (خنده). من هم شماره را گرفتم و گفتم از دوبی گزارش دارم و بعد از شمردن تا 5 گزارش را قرائت کردم و همان شب از رادیو پخش شد و گفتم عجب موضوع راحت و خوبی است و پس از آن به صورت مرتب گزارش ها پخش می شد و حکمی به عنوان خبرنگار و نماینده صداوسیما در دوبی برای من صادر شد و یک دوربین چی محلی را نیز استخدام کردند و تبدیل به دفتر صداوسیما شد.
درخواست کمال خرازی از بروجردی در دوبی چه بود؟
وی افزود: یک روزی آقای کمال خرازی که رئیس شورای عالی تبلیغات جنگ و مدیرعامل ایرنا بود، گفت شما برای ایرنا نیز خبر تهیه کنید و به عنوان خبرنگار ایرنا نیز فعالیت کردم. بعد از این فعالیت ها، در دوبی نتوانستم ادامه دهم و دولت امارات با ادامه کار مم موافقت نکرد و ما نیز ناگزیر پس از 7-8-10 ماه فعالیت در سرکنسولگری دوبی به تهران بازگشتیم.
سرکنسول رژیم پهلوی در دوبی را از دفتر غصبی‌اش بیرون کردم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی به سرکنسولگر ایران در دوبی رفتم هنوز سرکنسول شاه آقای عرفانی نامی در آن دفتر حضور داشت، گفت: وارد اتاق شدم گفتم آقای عرفانی دستوری از تهران برای شما نیامده است، گفت یک چیزی آمده است. گفتم بفرمایید بیرون آقا. که آن فرد همانجا ماند و به ایران بازنگشت و پس از آن کرسی اسلام را تحویل گرفتم. منتهی دولت امارات نتوانست مجموعه فعالیت ما را تحمل کند، همانطور که سفرا استوارنامه دارند، سرکنسول ها نیز روانامه دارند و دولت میزبان باید آن فرد را بپذیرد. در شور ابتدای انقلاب، این حرف‌ها مطرح نبود و به صورت انقلابی پس از صدور حکم در ایران، کار را پیش بردیم ولی با عدم موافقت اماراتی ها به ایران بازگشتم.
 توضیح بروجردی در مورد نحوه آشنایی با علی اکبر ولایتی
بروجردی در مورد نحوه آشنایی خود با علی اکبر ولایتی، گفت: در اوایل انقلاب با آقای ولایتی آشنا شدم. بعد از آنکه مدتی مهندس موسوی مسئولیت وزارت خارجه را برعهده داشت، ایشان وزیر 16 ساله وزارتخارجه شدند و از اوایل دهه 60 تا به امروز در خدمت ایشان بوده ایم.
خاطره‌ای از سفر آیت‌الله خامنه‌ای به چین در سال 68
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال 68 که آخرین سفر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان رئیس جمهور بود، ایشان به پکن تشریف آوردند و در بدو ورودشان به داخل هواپیما رفتیم و ضمن عرض خیر مقدم گفتم که آقای «دنگ ژیائو پینگ» رهبر چین به دلیل بیماری و سن بالا که 94 سال سن داشت، پزشکان ملاقات با وی را منع کرده بودند و هر چه تلاش کردیم موفق به تعیین وقت برای ملاقات نشدیم و به آیت الله خامنه ای گفتم با این شرایط هر چه که شما می‌فرمایید را انجام می دهیم.
تصمیم به حضور در انتخابات مجلس ششم را نداشتم/ پورمحمدی چگونه بروجردی را تشویق به حضور در انتخابات مجلس ششم کرد
وی در مورد چگونگی حضور در انتخابات مجلس ششم، افزود: من تصمیم به حضور در انتخابات مجلس ششم را نداشتم. یک روز آقای مصطفی پورمحمدی آمدند و ما در آن زمان در مجمع جهانی اهل بیت فعالیت می کردیم که آقای ولایتی دبیرکل بودند و من نیز به عنوان معادن بین الملل مشغول به فعالیت بودم. آقای پورمحمدی خطاب به من گفت: ما ارزیابی کرده ایم و متوجه شده ایم که در بروجرد رای خوبی دارید و باید از این حوزه وارد مجلس شوید. در جواب گفتم از جمله جاهایی که در زندگی ام مصمم هستم تا وارد نشوم، مجلس است زیرا گروه خونی من اصلا به مجلس نمی خورد. این تصمیم در مجموعه خانواده اصولگرایی بود و هیئتی نیز از بروجرد نزد آقای ولایتی آمدند و اصرار کردند تا من در انتخابات شرکت کنم و مانند آبشار نیاگارا به پایین پریدم.

بروجردی بیان کرد: فکرش را نمی کردم مجلس ششم اینگونه باشد. اقلیت اصولگرایان در مجلس ششم بسیار منسجم بودیم. آقایان حداد عادل، حسنوند، حاجی بابایی، قشقاوی، جلالی، محمدی سلسله و دلفان امامی راد کوهدشت حضور داشتند و حدود 50-60 نفر بودیم که طیف اصولگرایی بسیار قوی و اقلیتی تاثیرگذاری بودیم و هر وقت که می خواستیم آبستراکسیون می کردیم و جلسه را از اکثریت می انداختیم و خارج می شدیم.
جواب کروبی به اعتراض مزروعی چه بود؟
نماینده مردم بروجردی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اداره مجلس ششم، گفت: به یاد دارم که مخبر کمیسیون ذی ربط که احتمالا فرهنگی بود، و در حال قرائت گزارش کمیسیون راجع به قانون مطبوعات بود، دستور حضرت آقا رسید و آقای کروبی که اداره جلسه را برعهده داشت، پس از مطالعه نامه از همانجا با صدور فرمانی لری به مخبر کمیسیون گفت "برو بشین"، همه تعجب کردند و رئیس مجلس گفت دستور بعدی قرائت شود.
وی افزود: مزروعی به نشانه اعتراض ایستاد و مصرانه می خواست به این حرکت اعتراض کند، ولی رئیس جلسه اجازه صحبت به وی را نداد. دقایق طولانی مزروعی ایستاده بود زیرا در آن زمان سیستم الکترونیکی وجود نداشت و نمایندگان باید کاغذ شماره صندلی را بلند می کردند تا رئیس جلسه شماره را مشاهده و اجازه صحبت دهد. بعد از آنکه مزروعی مدت ها ایستاده بود، آقای کروبی گفت آنقدر بایست تا علف زیر پایت سبز شود، ولی من به تو اجازه صحبت نمی دهم و بعد از آن بود که مزروعی سر جای خود نشست.
کروبی اهرم تعادل مجلس ششم بود
وی افزود: اگر اداره جلسات مجلس ششم به آن شیوه نبود، حتما مجلس ششم تندتر رفتار می کرد. فضای این مجلس به قدری تند بود که ایشان اهرم تعادل محسوب می شدند.
واکنش به  دختران معترض به حجاب اجباری
نماینده مردم در مجلس در خصوص دختران معترض به حجاب اجباری نیز گفت: در جامعه‌ای که 50درصد آن زن هستند و جمعیتی 80 میلیونی دارد اینکه چند نفر به تحریک ضد انقلاب چنین کاری را انجام دهند خیلی مهم نیست. آن شخص ممکن است برادر یا پدرش اعدامی باشد و ضد انقلاب بخواهد از بیرون با آنها خط دهی و آموزش بدهد و آنها را تحریک کند که اینگونه هم هست.
وی افزود: حجاب دستور خداوند متعال است و دستور نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران نیست و مسئولان ذیربط به صورت قانونی مکلف و موظف به برخورد هستند و جامعه نیز این بی‌حجابی‌ها را نمی پسندد، متأسفانه بدحجابی در جامعه وجود دارد ولی اینکه اجازه داده شود بی‌حجابی شکل بگیرد و تجاهر به امر ضد الهی شود طبیعتا خط قرمز است و با آن برخورد می‌شود.
گزارش فعالیت خبرنگار بروجردی کمیسیون انتخابات مزروعی عنوان سیاسی اینکه افزود کروبی انقلاب سرکنسول اسلامی شورای ولایتی رجایی اداره اجازه بروجرد قرائت دستور آشنایی نماینده ایرنا بیرون بودیم پخش اعتراض پورمحمدی تصمیم کردیم شماره ادامه تعادل تهران گفتند مدیرعامل گرفتم سیاست اینگونه رادیو مجموعه آمدند خارجی بسیار اصولگرایی مختلف علاءالدین امنیت برخورد ایستاده دختران نداشتم تحریک معترض جامعه خامنه امارات موافقت مشاهده خرازی داشتند صداوسیما اظهار عرفانی فرهنگی ملاقات برعهده اوایل همانجا دارند معرفی