برگزیده ها

مازندمجلس: شورای امنیت سازمان ملل حملات موشکی اخیر یمن به عربستان را شدیدا محکوم کرد.

مازندمجلس: شورای امنیت سازمان ملل حملات موشکی اخیر یمن به عربستان را به شدیدترین وضع ممکن محکوم کرد.
بیانیه شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر حملات موشکی حوثی‌ها در ۲۵ مارس ۲۰۱۸، چنین حملاتی را تهدید جدی امنیت ملی برای پادشاهی عربستان سعودی و همچنین تهدیدی برای امنیت منطقه خوانده است.
شورای امنیت همچنین از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواسته که به طور کامل تحریم تسلیحاتی یمن را مطابق با مفاد قطعنامه‌های این شورا از جمله قطعنامه ۲۲۱۶ اجرا کنند.
در بیانیه این شورا بار دیگر درباره وضعیت انسانی در یمن ابراز نگرانی و خواستار ارائه فوری کمک‌های انسان دوستانه به یمنی‌ها شده است.
شورای امنیت سازمان ملل بدون نام بردن از ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی، از همه طرف‌ها خواسته است که از راه مذاکره و همکاری با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، بحران این کشور را حل کنند.
موشکهای بالستیک انصار الله یمن در نخستین ساعات بامدادی روز دوشنبه با اصابت به اهداف از پیش تعیین شده در خاک عربستان خواب را از چشمان سرکردگان ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن ربود.
یگان موشکی یمن بامداد روز دوشنبه اعلام کرد که در راستای وفای به وعده رهبر جنبش انصارالله، چندین موشک بالستیک به اهدافی در عربستان شلیک کرده است.
بنا بر گزارش ها موشکهای شلیک شده از نوع برکان اچ ۲ و هدف آنها فرودگاه بین‌المللی ملک خالد شهر ریاض، فرودگاه ابها در عسیر و فرودگاه جیزان و مناطقی در جنوب عربستان بوده است. سیستم دفاع هوایی عربستان نیز ناکارآمدی خود را در این حمله بیش از پیش نشان داد و نتوانست این موشکها را با وجود ادعای مسئولان سعودی، رهگیری کند.
تجاوز نظامی ائتلاف عربستان به یمن که در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۵ آغاز شد وارد چهارمین سال خود شده است.
عربستان امنیت شورای موشکی ائتلاف فرودگاه سعودی حملات موشکهای بالستیک دوشنبه متجاوز محکوم گزارش همچنین خواسته بیانیه