برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه آساهی ژاپن امروز پنج‌شنبه گزارش داد، توکیو نظر دولت کره شمالی درباره برگزاری یک نشست دوجانبه را جویا شده و پیونگ‌یانگ درباره احتمال دیدار رهبران دو طرف رایزنی کرده است.

مازندمجلس:

روزنامه آساهی در گزارشی با استناد به اظهارات یک منبع مطلع نوشت، دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مقام‌های حزب حاکم کشورش را از احتمال برگزاری نشستی با ژاپن مطلع کرده است. در این گزارش همچنین با اشاره به سندهایی آمده است: دولت ژاپن برای میزبانی یک نشست با حضور رهبران دو کشور ابراز تمایل کرده است.    
دولت ژاپن پیشتر گفته بود در تماس با کره شمالی است اما از اظهارنظر مستقیم درباره این گزارش امتناع کرده است. یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن در کنفرانس خبری هفتگی گفت: در موارد متعددی با کره شمالی تماس داشتیم که گاها از طریق سفارتمان در پکن بوده است اما ترجیح می‌دهم درباره جزئیات آن صحبتی نکنم.   
یک منبع مطلع در دولت ژاپن اواسط مارس به رویترز گفته بود توکیو برگزاری یک نشست میان شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و کیم را بررسی می‌کند تا طی آن درباره شهروندان ژاپنی ربوده شده توسط عوامل کره شمالی در دهه‌های گذشته گفت‌وگو کند. آساهی همچنین گزارش داد، بدین منظور دولت کیم جونگ اون نقشه‌های دیپلماتیک دوجانبه خودش را درباره کره جنوبی، ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن و روسیه توضیح داده است.
رهبر کره شمالی اخیرا در پکن با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دیدار کرده است که این اولین سفر خارجی او از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ به حساب می‌آید. نشست با مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم به ترتیب برای آوریل و ماه مه برنامه‌ریزی شده است. روزنامه آساهی هم گزارش داد، نشست با ژاپن احتمالا اوایل ژوئن برگزار شود.
گزارش شمالی درباره آساهی رئیس‌جمهوری جنوبی آمریکا همچنین برگزاری دیدار روزنامه احتمال رهبران