برگزیده ها

مازندمجلس: برخی گزارش های ضد و نقیض از مرگ متعب بن عبدالله شاهزاده سعودی و پسر شاه سابق این کشور خبر داده اند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، در طول چند ساعت گذشته اخبار ضد و نقیضی در خصوص مرگ «متعب بن عبدالله» شاهزاده سعودی و پسر «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه پیشین عربستان منتشر شده است.
در گزارش هایی که به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده است اعلام شده که متعب بن عبدالله در سن ۶۶ سالگی و در پی حمله قلبی جان خود را از دست داده است.
درحالی که برخی پایگاه های خبری وابسته به معارضان سعودی این اخبار را به نقل از دیوان پادشاهی عربستان نقل کرده اند، «عبدالله البرقاوی» معاون سردبیر روزنامه عربستانی «سبق» در صفحه توییتر خود ضمن تکذیب این خبر اعلام کرده است که منبع این اخبار پایگاه ها و سایت های خارجی هستند.
هشتگی هم با عنوان «وفات متعب بن عبدالله» در توییتر به راه افتاده است و به سرعت به یکی از هشتگ های پُر کاربرد در میان کاربرهای عربستانی تبدیل شده است. هنوز خبرگزاری رسمی عربستان یا دیوان پادشاهی این کشور به انتشار این خبر واکنش نشان نداده اند.
متعب بن عبدالله وزیر پیشین گارد ملی عربستان یکی از افراد صاحب نفوذ این کشور است که به دستور  سلمان به عبدالعزیز پادشاه عربستان از سمت خود برکنار شده و به وسیله محمد بن سلمان به اتهام فساد مالی مدتی را تحت بازداشت بوده است. وی چندماه پیش و پس از پرداخت غرامتی چند میلیون دلاری از زندان محمد بن سلمان آزاد شده بود.
عبدالله عربستان گزارش اخبار دیوان پادشاهی عربستانی سلمان توییتر پایگاه منتشر سعودی عبدالعزیز پادشاه پیشین اعلام