برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد سعودی درباره تفرقه افکنی در یمن گفت: بن سلمان متوهم است.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اسپوتنیک، کمیته عالی انقلابی یمن از تمام کشورهای دنیا خواست که به تجهیز تسلیحاتی عربستان و امارت پایان دهند.
این کمیته افزود که با سلاح‌هایی که عربستان و امارات خریداری می‌کنند، ملت یمن کشته می‌شوند.
محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت که پایان دادن به بدترین فاجعه انسانی و بازگرداندن صلح و ثبات در یمن، نیازمند توقف تجهیز تسلیحاتی ائتلاف متجاوز است.
وی در واکنش به اظهارات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که گفته بود حمله موشکی اخیر جنبش انصارالله بیانگر ضعف آن‌ها است، گفت: بن سلمان متوهم است.
الحوثی ضمن هشدار به بن سلمان در خصوص اظهارات اخیر او درباره تفرقه افکنی در یمن گفت: تفرقه میان کسانی رخ می‌دهد که خود را به پول فروخته‌اند، اما کسانی که خودشان را به خدا و ملتشان فروخته‌اند، دچار تفرقه نخواهند شد. تو ای محمد بن سلمان متوهم هستی.
رئیس کمیته عالی انقلابی یمن بر آمادگی جنبش انصارالله برای گفت‌وگو، تشکیل کمیته‌ آشتی ملی و برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور و پارلمان تاکید کرد.
بن سلمان اخیرا در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی گفته است که وی از طریق تفرقه افکنی بین جنبش انصارالله و وارد آوردن فشار بر آن‌ها، بحران یمن را حل می‌کند.
از دوشنبه ششم فروردین ماه تجاوز عربستان و همپیمانانش به یمن وارد چهارمین سال خود شده است. تجاوزی همه‌جانبه که با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت و در نتیجه سلطه بر منابع و امکانات این کشور صورت گرفت اما نتیجه‌ای به‌جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر از مردم یمن نداشت.
سلمان کمیته تفرقه عربستان الحوثی انصارالله انقلابی متوهم کسانی افکنی گفت‌وگو رئیس‌جمهور فروخته‌اند بازگرداندن تجهیز تسلیحاتی پایان اظهارات آن‌ها