برگزیده ها

مازندمجلس: دیوان عدالت ایالات متحده آمریکا به تازگی فهرستی از اسامی ۹ هکر ایرانی را منتشر و آنها را به سرقت اطلاعات علمی و تحقیقاتی از دانشگاه های بسیاری در جهان متهم کرده است.

مازندمجلس:
دیوان عدالت ایالات متحده آمریکا به تازگی فهرستی از اسامی ۹ هکر ایرانی را منتشر و آنها را به سرقت اطلاعات علمی و تحقیقاتی از دانشگاه های بسیاری در جهان متهم کرده است.
به نقل از وب سایت هکرنیوز، بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی مقامات پلیس فدرال آمریکا (FBI)، دیوان عدالت این کشور به تازگی با انتشار فهرستی از اسامی ۹ نفر ایرانی که به نوعی با موسسه مبنا در ارتباط بوده اند، آنها را به نفوذ و هک اطلاعات دانشگاههای معتبر در جهان، موسات علمی، تحقیقاتی و تکنولوژی و همچنین سازمان های دولتی در کشورهای مختلفی متهم کرده است.
بنابر ادعای آنها، این هکرها به دنبال نتایج علمی و مقالات آکادمیک دانشگاههای بسیاری در ژاپن، چین، استرالیا، کانادا، دانمارک، فنلاند، آلمان، ایرلند، رژیم صهیونیستی، ایتالیا، مالزی، هلند، نروژ، لهستان، سنگاپور، کره جنوبی، سوئد، سوئیس، ترکیه و انگلستان بوده اند و تاکنون دسترسی های گسترده ای نیز به مقالات ثبت شده آنها داشته اند.
یکی از مقامات FBI در این خصوص می گوید هدف اصلی این هکرها دسترسی به گذرواژه حساب های کاربری استادان این دانشگاه ها بوده است تا اطلاعات آکادمیک و به روزی را در رشته های مختلف تحصیلی بخصوص پیشرفت های تکنولوژی به دست آورند.
وی در ادامه افزود: از آنجایی که هنوز محتوای این اطلاعات لو رفته توسط هکرهای ایرانی مشخص و معلوم نشده است، نمی توان به طور قطع گفت هکرها دقیقا به دنبال چه نوع اطلاعاتی بوده اند اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که این هک و حملات سایبری به منظور دستیابی به جدیدترین پیشرفت های تکنولوژی و توسعه تسلیحات نظامی و هسته ای صورت گرفته است.
دانشگاه اطلاعات ایرانی هکرها تکنولوژی آمریکا دانشگاههای بسیاری گزارش مقامات مقالات پیشرفت دسترسی آکادمیک دنبال اسامی دستیابی نظامی سایبری حملات معتبر دیوان عدالت منتشر ادعای فهرستی تازگی تحقیقاتی