برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای یورش به یمن مدعی شده است که موشک های انصارالله ساخت ایران است و از ضاحیه بیروت به یمن منتقل می شود.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری العربیه، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن مدعی شد که موشک های انصارالله ساخت ایران است.
وی در حین نمایش لاشه موشک هایی که گفته می شود از سوی یمن به عربستان شلیک شده است مدعی شد که این موشک ها ساخت ایران است و افزود که رویکرد و روش ایران این است که اقدامات متجاوزانه خود در منطقه را انکار کند.
سخنگوی رسمی ائتلاف در جریان گفتگویی با شبکه سی ان ان آمریکا گفت که اسناد و مدارکی که اثبات می کند ایران در حمایت از حوثی ها (انصارالله یمن) دست دارد ارائه شده است.
وی در ادامه ادعا کرده است که این موشک ها از تهران به سوریه منتقل شده و پس از آن به لبنان منتقل شده و از ضاحیه بیروت از مسیرهای آبی به داخل یمن انتقال داده شده است. المالکی ادعا کرد که بندر «الحُدیده» در یمن به یکی از پایگاه های اساسی انتقال موشک و سلاح به یمن تبدیل شده است.
این مسئول سعودی همچنین ادعا کرده است که نیروی دریایی آمریکا، استرالیا و فرانسه چندین کشتی حامل سلاح را متوقف کرده اند که در راه یمن بوده اند و این نشان می دهد که ایران قطعنامه های 2216 و 2231 شورای امنیت را نقض کرده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه عربستان نیز از سلاح های آمریکایی استفاده می کند گفت ما از این سلاح ها برای حمایت از وطن خود و مقابله با انصار الله و حفظ منطقه از طمع کاری های ایران استفاده می کنیم و تأکید کرد که بدون شک عربستان حق پاسخ مناسب در وقت مناسب را به حملات انصارالله برای خود محفوظ می داند.
انصارالله عربستان ائتلاف منتقل استفاده مناسب حمایت انتقال منطقه سعودی المالکی سخنگوی آمریکا