برگزیده ها

مازندمجلس: استیو جابز در سال 2010 در جریان یک کنفرانس با حضور مارک زاکربرگ در خصوص نا امنی شبکه های اجتماعی هشدارهایی داده بود . هشدارهایی که اکنون به وقوع پیوسته اند.

مازندمجلس:
 
استیو جابز در سال 2010 در جریان یک کنفرانس با حضور مارک زاکربرگ در خصوص نا امنی شبکه های اجتماعی هشدارهایی داده بود . هشدارهایی که اکنون به وقوع پیوسته اند.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از سی ان ان، در سال 2010 میلادی استیو جابز در حاشیه یک کنفرانس امنیتی  در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی به کاربران و مدیران این حوزه هشدار داد. نکته جالب این که ؛ مارک زاکربرگ در بین  مخاطبان این جلسه حضور داشت.
بنیانگذار اپل در سال 2010 به مخاطبان گفت که حفظ حریم خصوصی باید برای شرکت های فن آوری مانند گوگل و فیس بوک مقدس باشد. این سخنان در شرایطی گفته شد که مدیر عامل و موسس فیس بوک مارک زاکربرگ به طور حضوری این سخنان را می شنید.
پیش بینی های استیوجابز در مورد فیسبوک به حقیقت پیوست/موسس اپل 8 سال پیش هشدار داده بود!
جالب است بدانید ویدئوی این سخنرانی پس از حواشی مرتبط با حریم خصوصی به شدت داغ شده و بسیاری از مخاطبان  شبکه های اجتماعی با عنوان "پیش بینی زاکربرگ " آن را برای یکدیگر ارسال می کنند.
جابز در این  سخنرانی گفت : "حفظ حریم خصوصی به معنی آن است که مردم افزون بر ثبت نام ساده باید دارای امنیت اطلاعات باشند. من اعتقاد دارم که مردم باهوش  هستند. اما  بعضی ها می خواهند اطلاعات بیشتری را نسبت به افراد دیگر به اشتراک بگذارند. اما لطفا در مورد حریم خصوصیتان از شبکه های اجتماعی بپرسید، هر بار از آنها بپرسید؛ آنها را متقاعد کنید که حق ندارند اطلاعات شما را بدزدند . "
نکته جالب این است که در آن زمان، روزنامه ها نیز به سخنان جابز واکنش نشان دادند و مقاله هایی در خصوص تعهد اهالی سیلیکون ولی به حفظ اطلاعات کاربران منتشر کردند.
پیش بینی های استیوجابز در مورد فیسبوک به حقیقت پیوست/موسس اپل 8 سال پیش هشدار داده بود!
جابز در بخشی دیگر از این سخنرانی  گفت: "دره سیلیکون یکپارچه نیست." "ما همیشه نسبت به برخی از همکارانمان در دره، دیدگاه هایی کاملا متفاوت نسبت به حریم خصوصی داشته ایم."
به عنوان مثال، او گفت:"  اپل نگران اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربرانش است . قبل از اینکه برنامه بتواند اطلاعات مکانی را بدست آورد، کاربران باید آن را تأیید کنند. با توجه به داده های  وب سایت اپل، کاربران تا قبل از اینکه بتوانند از داده های موقعیت مکانی خود استفاده کنند، "سرویس های موقعیت مکانی" را فعال کرده و  خودشان هستند که اجازه می دهند هر برنامه یا وبسایت  مشخصات مکانی آنان را نشر دهد . بنابراین کاربران توانایی خاموش  و روشن کردن این تنظیم را دارند."
اطلاعات مکانی کاربران خصوصی هشدار زاکربرگ پیوست موقعیت سخنان استیوجابز فیسبوک حقیقت اجتماعی سیلیکون برنامه اینکه مخاطبان کنفرانس هشدارهایی مربوط سخنرانی عنوان