برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز می‌نویسد سه کشور اروپایی، بریتانیا، فرانسه و آلمان که پیشنهاد تحریم‌های تازه بر ایران به دلیل برنامه موشکی و نقش آن کشور در جنگ سوریه را ارائه داده بودند، با مقاومت برخی از اعضای اتحادیه اروپا مواجه شدند.

مازندمجلس:

رویترز می‌نویسد سه کشور اروپایی، بریتانیا، فرانسه و آلمان که پیشنهاد تحریم‌های تازه بر ایران به دلیل برنامه موشکی و نقش آن کشور در جنگ سوریه را ارائه داده بودند، با مقاومت برخی از اعضای اتحادیه اروپا مواجه شدند.
این خبرگزاری می‌نویسد در جلسه روز چهارشنبه این اتحادیه ایتالیا با حمایت اسپانیا و اتریش، در مقابل این تحریم تازه مقاومت کرده‌اند.
یکی از دیپلماتهای مطلع از این گفتگوها که نامش فاش نشده در این‌باره به رویترز گفته است ایتالیا بر این باور است که گفتگو گزینه مطلوب است و تحریم تازه موقعیت اتحادیه را در مقابل ایالات متحده تضعیف می کند.
خبرگزاری رویترز همچنین از نارضایتی سوئد درباره این تحریم‌های پیشنهادی گزارش داده است.
پیش بینی می شود مذاکره درباره اعمال تحریم های تازه علیه ایران در هفته های پیش رو ادامه داشته باشد . در جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در روز ۲۷ فروردین در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده به متحدان اروپایی خود هشدار داده است که در صورت عدم موفقیت آنها برای اصلاح آنچه نقص های برجام می‌داند، رفع تحریم های هسته ای را تمدید نخواهد کرد و با رسیدن ضرب الاجل ۲۲ اردیبهشت ماه از برجام خارج خواهد شد.
تحریم رویترز ایتالیا اتحادیه مقابل اروپا خبرگزاری گزارش برجام ایالات متحده درباره این‌باره می‌نویسد پیشنهاد اتریش اسپانیا ترامپ تضعیف تحریم‌های اروپایی مقاومت