برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بر خلاف نخست‌وزیر این رژیم از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد و ضمنا گفت تهران به این توافق پایبند بوده است.

مازندمجلس: «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بر خلاف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم می‌گوید توافق هسته‌ای با ایران توافقی موثر بوده و ایران تاکنون به طور کامل به این توافق پایبند بوده است.
به گزارش نامه نیوز وی که مأموریتش هشت ماه دیگر به پایان می‌رسد و به این مناسبت در حال مصاحبه با رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی است، در گفت‌وگویی که روز جمعه در نشریه «هاآرتص» منتشر شد، ایران را یکی از دغدغه‌های اصلی‌اش عنوان کرد.
ایزنکوت درباره توافق هسته‌ای گفت هیچ نقضی از سوی ایران «در حال حاضر مشهود نیست، اما ما اینطور فرض می‌کنیم که ایران می‌تواند به صورت مخفیانه هم عمل کند. بنابراین، ادامه رصد تحولات آنجا هم برای ارتش و هم برای آژانس‌های اطلاعاتی مأموریت شماره یک است.»
این ژنرال صهیونیست افزود: «ما برای دستیابی به بهترین اطلاعات درباره ایران و توانمندی‌های اطلاعاتی این کشور منابع هنگفتی اختصاص داده‌ایم. اگر مقاصد آن‌ها تغییر کند، ما متوجه خواهیم شد. در حال حاضر این توافق، با همه نواقصی که دارد، نتیجه‌بخش بوده و تحقق چشم‌انداز هسته‌ای ایران را برای ۱۰ تا ۱۵ سال متوقف کرده است.»
او حتی از این هم فراتر رفت و تلویحا نسبت به تبعات احتمالی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران هشدار داد. ایزنکوت درباره محدود کردن برنامه موشکی ایران گفت: «فکر می‌کنم اراده بین‌المللی بیشتر بر حل تهدید موشکی ایران است، نه بازگشایی توافق هسته‌ای.»
وی افزود: «در ارتباط با ایران، هنوز هم پنجره فرصت به نفع ما باز است. اگر آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند که ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) از این توافق خارج شوند، در آن صورت باید در مدیریت ریسک راهبردی خود بازنگری کنیم.»
ایزنکوت در بخش دیگری از این مصاحبه به وضعیت سوریه پرداخت و گفت تل‌آویو در سوریه خطوط قرمزی دارد که به حزب‌الله و ایران «اجازه عبور از آن‌ها را نخواهد داد.»
انتقال موشک‌های دقیق و فناوری‌های جدید به حزب‌الله یکی از این خطوط قرمز ادعایی ایزنکوت است. وی با پذیرش اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها در سوریه عملیات انجام داده‌اند، مدعی شد فقط یک درصد آنچه در سوریه انجام گرفته، رسانه‌ای شده است.
او با بیان اینکه در بلندی‌های جولان نوعی از بازدارندگی شکل گرفته و طرفین به دنبال درگیری نیستند، اذعان کرد که حملات متعدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه موجب تشدید واکنش‌های ارتش سوریه و افزایش توانمندی دمشق برای مقابله با حملات شده است.
توافق سوریه ایزنکوت هسته‌ای صهیونیستی اطلاعاتی درباره حزب‌الله اینکه جنگنده‌های گرفته حملات افزود مصاحبه مشترک آن‌ها موشکی