برگزیده ها

مازندمجلس: یک رسانه عربی مدعی شد در ماه جاری میلادی، دو جنگنده اف-35 رژیم صهیونیستی برای مأموریت شناسایی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند.

مازندمجلس: روزنامه الجریده کویت که رویکردی بشدت ضدمقاومت دارد و عموماً اخبار کذب را در راستای جنگ روانی علیه ایران منتشر می‌کند، در تازه‌ترین ادعا، گفته که دو جنگنده اسرائیلی ماه جاری میلادی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند. 
به گزارش نامه نیوز الجریده، این خبر ادعایی خود را «نشانه میزان حجم تنش منطقه‌ای» توصیف کرده و در قالب جنگ روانی علیه ایران مرتبط با موضوع خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام)، مدعی شد که در سایه «اطلاعاتی از حمله نظامی آمریکایی اسرائیلی در سوریه که شامل اهدافی ایرانی خواهد شد»، دو جنگنده اف-۳۵ پیشرفته، طی ماه جاری عملیات شناسایی در آسمان ایران انجام داده‌اند. 
الجریده کویت این ادعای خود را به «منبعی مطلع» ناشناس منتسب کرد و نوشت که «دو جنگنده [اف-۳۵] از آسمان سوریه و عراق عبور کرده‌ و وارد آسمان ایران شده‌اند و پروازهای شناسایی برای تعیین اهدافی در بندر عباس، اصفهان و شیراز انجام داده و در ارتفاعی بالا بر فراز نقاطی که احتمال داشته با برنامه هسته‌ای ایران در ساحل خلیج [فارس] مرتبط بوده، پرواز کرده‌اند». 
این روزنامه کویتی مدعی شده است که دو جنگنده اف-۳۵ «همه رادارهای منطقه از جمله رادارهای روسیه که در سوریه نصب شده‌، دور زده‌اند». این منبع رد کرده است که فاش کند، آیا این اقدام رژیم صهیونیستی با هماهنگی طرف آمریکایی بوده یا خیر. 
به گفته این منبع کذایی، هفت جنگنده اف.۳۵ که وارد چرخه خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند، اخیرا برخی حملات به نقاطی در سوریه کرده‌اند و می‌توانند بدون سوخت‌گیری مسیر فلسطین اشغالی تا ایران را بپیمایند و بازگردند. این در حالی است که اخیرا پدافند هوایی سوریه یک جنگنده اف-۱۶ متجاوز اسرائیلی را ساقط کرد. 
جنگنده بسیار پیشرفته اف.۳۵ لایتنینگ ۲ ساخت شرکت لاکهید مارتین، جنگنده‌ای چندمنظوره‌ نسل پنجم است که در مرحله توسعه نهایی قرار دارد. اف-۳۵ هواپیمایی پنهان‌کار، تک‌سرنشین و تک‌موتوره است که در وهله اول برای مأموریت‌های هجومی هوابه‌سطح طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد. 
اخیرا و در پی جنگ روانی دونالد ترامپ در خصوص خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای، تهدید‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران افزایش یافته است. گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه جروزالم پست که چهارشنبه (26 مارس) منتشر شد، مدعی شده که حملات این رژیم به نقاطی در سوریه از سر گرفته شده است. او با اشاره به ادعاهای این رژیم درباره حضور ایران در جنوب سوریه، گفته که ایران جرأت نزدیک شدن به مرز فلسطین اشغالی در جولان‌ (سوری) را ندارد و حزب‌الله هم قدرت موشکی برای زدن اهدافی مشخص در داخل فلسطین اشغالی را ندارد. 
این خبر ادعایی روزنامه کویتی الجریده، چند روز پس از اعتراف رسمی ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله سال ۲۰۰۷ اسرائیل به نقاطی موسوم به «تأسیسات اتمی سوریه» (مورد ادعای تل‌آویو) منتشر شده است. رژیم صهیونیستی تهران را تهدید کرد که ممکن است برای ممانعت از تولید سلاح اتمی در ایران، تحرکاتی انجام بدهد.
ص 
سوریه جنگنده صهیونیستی روزنامه اهدافی آسمان شناسایی نقاطی اشغالی فلسطین شده‌اند هسته‌ای ادعای اسرائیلی الجریده هوایی روانی منتشر ندارد رادارهای درباره اخیرا کویتی حملات مأموریت‌های احتمالی ادعایی شیراز اصفهان تعیین مرتبط آمریکا پیشرفته آمریکایی توافق کرده‌اند