برگزیده ها

مازندمجلس: چند عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) خواستار بررسی ارتباط «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهوری آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شدند.

مازندمجلس:
چند عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) خواستار بررسی ارتباط «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهوری آمریکا و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شدند.
به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، قانونگذاران آمریکایی نگرانند که داماد ترامپ در نتیجه ارتباط نزدیک با ولیعهد سعودی، بخشی از اطلاعات محرمانه کاخ سفید را به او لو داده باشد.
تد لیو، جرارد کانِلی، دونالد بِیِر، پرامیلا جایِپال، پیتر وِلچ و روبن گالِگو نمایندگانی هستند که در نامه خود به اف.بی.آی، خواستار بررسی این موضوع شده اند.
تارنمای خبری «دِ اینترسپت» به تازگی گزارش داده بود که کوشنر در دیدار سال گذشته خود با بن سلمان، اطلاعات محرمانه ای درخصوص چهره‌های سیاسی مخالف ولیعهدی او در دستگاه حکومتی سعودی را فاش کرده است.
این نشریه تصریح می‌کند که بن سلمان پس از آن در دیدار با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات، به او گفته که کوشنر را «در مشت خود گرفته است».
رسانه‌های آمریکایی ماه گذشته از قطع دسترسی داماد ترامپ به اسناد طبقه «فوق محرمانه» خبر داده بودند؛ اقدامی که ممکن است بی ارتباط با شبکه پیچیده روابط خارجی و تجاری او نبوده باشد.
بنا به گزارش این رسانه‌ها، مقام‌های ارشد کاخ سفید نگرانند که فقدان تجربه سیاسی کوشنر، او را به اهرم فشاری در دست دولت‌های خارجی بدل کند.
وی یکی از مهم‌ترین چهره‌های مرتبط با پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و گفته می‌شود در جریان رقابت‌های انتخاباتی، دیداری محرمانه با یک وکیل روس برای دریافت اطلاعاتی مخرب درباره «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی ترامپ داشته است.
محرمانه داماد کوشنر ترامپ آمریکایی سلمان سعودی گزارش ولیعهد ارتباط اطلاعات آمریکا چهره‌های سیاسی خارجی گذشته انتخاباتی جمهوری خواستار بررسی نگرانند دیدار