برگزیده ها

مازندمجلس: ظاهراً ترامپ می‌کوشد بدون عصبانی کردن همتای روس، این باور عمومی را به وجود بیاورد که فشار خود بر مسکو را تا حد تهدید تسلیحاتی افزایش داده است.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از ان بی سی، مشاورین امنیت ملی کاخ سفید می‌گویند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از آنها خواسته‌ است در خصوص سیاست واشنگتن در قبال روسیه، علنی صحبت نکنند و اقدامات خود را در سکوت انجام دهند.
به عبارت دیگر، وی همچنان به گرم‌تر شدن رابطه ۲ جانبه امیدوار است و درعین‌‌حال می‌کوشد بدون عصبانی کردن ولادیمیر پوتین، شدت عمل بیشتری نسبت به روسیه نشان دهد.
از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که در گفتگویی که چندی پیش به مناسبت انتخاب مجدد پوتین به ریاست جمهوری روسیه، میان طرفین درگرفت، ترامپ خطاب به همتای روس گفته است: اگر مایل به رقابت تسلیحاتی هستی، ما هم مخالفتی نداریم اما بدان که من برنده خواهم بود.
این اظهارنظر، با توجه به اینکه چندی پیش ترامپ خطاب به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود: دکمه هسته‌ای روی میز من از مال تو بزرگتر است؛ هم تا حدی فکاهی به نظر می‌آید و هم به نوعی تهدیدآمیز و حکایت از ماهیت جنگ‌طلبانه تمایلات ترامپ دارد.
به هرحال، این قبیل اظهارات با توجه به تنش‌های اخیر در رابطه آمریکا-روسیه که به اخراج متقابل ۶۰ دیپلمات از هر یک از ۲ کشور منجر شد، بیش‌ازپیش اوضاع را وخیم جلوه می‌دهد.
ترامپ روسیه پوتین برنده رابطه آمریکا جمهوری رقابت تسلیحاتی