برگزیده ها

مازندمجلس: منابعی در کره‌جنوبی اطلاعاتی درباره همسر رهبر کره‌شمالی و اسم واقعی وی منتشر کرده‌اند.

مازندمجلس:
منابعی در کره‌جنوبی اطلاعاتی درباره همسر رهبر کره‌شمالی و اسم واقعی وی منتشر کرده‌اند.
به نقل از اسکای‌نیوز، ظاهر شدن همسر «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی در رسانه‌های خبری کم‌سابقه است، همان‌طور که اطلاعات درباره او اندک و محدود است. همین امر سیلی از پرسش‌ها را در ذهن ایجاد می‌کند که «ری سول‌جو» کیست؟
ری سول‌جو در برخی تصاویر مربوط به سفر رهبر کره‌شمالی به چین، در کنار او مشاهده شده است. کیم در سفری از پیش اعلام‌نشده از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه در پکن بود.
روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» نوشت که اسم همسر رهبر کره‌شمالی «نامشخص» است؛ چرا که «ری» در واقع لقبی است که وی را با آن برای محرمانه‌کردن جزئیات زندگیِ گذشته‌اش، مورد خطاب قرار می‌دهند.
ری برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ در کنار کیم مشاهده شد و بعد از آن، کره‌شمالی رسما اعلام کرد که وی همسر رهبر کره‌شمالی است. پیونگ‌یانگ تاکنون از افشای اطلاعات درباره زندگی، سن یا دیگر اطلاعات مربوط به همسر رهبر این کشور خودداری کرده است.
منابعی ویژه به رسانه‌های خبری کره‌جنوبی اعلام کردند که «ری» پیشتر یک خواننده بود و تاریخ تولد وی بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۹ تخمین زده می‌شود که در شمال استان «هام‌کیونگ» متولد شد. پدر وی استاد دانشگاه و مادرش پزشک است.
طبق اعلام این منابع، ری در مراسمی با حضور کیم و پدرش در سال ۲۰۱۰، به همراه تیم اورکستر «اونهاو» خوانندگی کرد. در این مراسم، رهبر وقت کره‌شمالی او را برای پسرش خواستگاری کرد.
برخی منابع دیگر در سئول می‌گویند که اسم واقعی همسر کیم «هیونگ‌سونگ» است که بعد از ازدواج، تغییر نام داده است.
تاکنون، منابع خبری اطلاعاتی درباره تعداد دقیق فرزندان کیم و ری منتشر نکرده‌‌اند. طبق گفته «دنیس رودمن» ستاره اسبق بستکبال آمریکا که دوست صمیمی کیم‌جونگ اون محسوب می‌شود، نام دومین فرزند رهبر کره‌شمالی «جو ایه» است.
کره‌شمالی درباره اطلاعاتی اطلاعات اعلام واقعی منابع سول‌جو مشاهده تاکنون مربوط منتشر فرزندان تعداد پیونگ‌یانگ منابعی خواننده کره‌جنوبی رسانه‌های