برگزیده ها

مازندمجلس: رسانه ها و لابی های رژیم صهیونیستی فشار بر آلمان برای انصراف از نامزدی عضویت در شورای امنیت سازمان ملل را افزایش داده اند تا این رژیم بتواند با استناد به یک خاطره توئیتری ، بدون رقابت و با دوپینگ دیپلماتیک به عنوان عضو ناخوانده در شورای امنیت سازمان ملل حاضر شود.

مازندمجلس:
رسانه های آلمان در همین ارتباط گزارش داده اند که هر چند این کشور از حمایت گسترده ای برای کسب کرسی شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است اما موضوعی که بتازگی در خصوص یک توافق ادعایی برای عضویت بدون رقابت اسرائیل در شورای امنیت مطرح شده ، تردیدهایی درباره عضویت آلمان درشورای امنیت ایجاد کرده است.
این مساله در یک 'توئیت' انتشار یافته توسط 'ریچارد گرنل' فرد معرفی شده دولت آمریکا برای مقام سفیری این کشور در آلمان مطرح شد. گرنل نوشته است که حدود 20 سال پیش توافقی با اسرائیل به دست آمده که در سال 2018 بدون رقابت از منطقه 'گروه کشورهای اروپای غربی و سایرین' (WEOG) وارد شورای امنیت شود.
سفیر پیشنهادی آمریکا در آلمان مدعی شده که این کشور در دهه 1990 به توافقی با سایر کشورهای عضو گروه کشورهای اروپای غربی و سایرین دست یافته که طبق آن اسرائیل باید بدون رقابت ، یکی از کرسی های تخصیص یافته به این گروه را به دست آورد. گرنل ادعا کرده که 'ریچارد هولبروک' سفیر سابق آمریکا در آلمان (درسالهای 1993 - 1994) در کسب این توافق نقش ایفا کرده است. در گروه یاد شده تقریبا تمام کشورهای اروپای غربی بعلاوه استرالیا ، کانادا و نیوزلند عضویت دارند و رژیم صهیونیستی نیز در سال 2000 به عضویت این گروه در آمد. در انتخابات ماه ژوئن (خرداد ماه) از مجموع پنج کرسی خالی شورای امنیت برای دوره 20-2019 دو کرسی به این گروه از کشورها تعلق دارد که آلمان ، بلژیک و رژیم صهیونیستی نامزد کسب آن هستند.
در این حال رسانه ها و لابی های صهیونیستی نیز وارد میدان شده اند و با افزایش فشار قصد دارند تا آلمان را به انصراف از نامزدی عضویت در شورای امنیت وادار کنند تا این رژیم بتواند بدون دردسر و بدون نیاز به کسب رای اعضای سازمان ملل وارد شورای امنیت شود. سازمان موسوم به 'سازمان صهیونیستی آمریکا' از لابی های طرفدار اسرائیل در آمریکا نیز با استناد به توئیت ریچارد گرنل خواستار فشار آمریکا برای لغو درخواست عضویت آلمان به علت نقض توافق ادعایی شده است.
نشریه آمریکایی 'نیویورک پست' نزدیک به محافل صهیونیستی نیز آلمان را به 'بازی قدرت بی شرمانه برابر اسرائیل' متهم کرده است. نیویورک پست مدعی شده که گروه کشورهای غربی متعهد شده بودند که اسرائیل و بلژیک در سال 2018 بدون رقابت در شورای امنیت عضو شوند. اما از طرف اسرائیل اظهارنظر زیادی درباره این قضیه نشده است و ظاهرا ترجیح داده اند کار را به لابی های پشت پرده موکول کنند تا در صورت شکست تلاشهای آنها برای عضویت اسرائیل در شورای امنیت آبروریزی کمتری برای رژیم تل آویو در بر داشته باشد.
در این میان برخی رسانه های آلمان همچون 'دویچه وله' گزارش می دهند که هیچ تائید رسمی درباره حصول توافق ادعایی 20 سال پیش با اسرائیل به دست نیاورده اند و روزنامه 'بیلد' نیز نوشته است که مقامهای آلمان هر گونه توافقی در این زمینه را تکذیب می کنند.
'هانس هاینریش شوماخر' سفیر سابق آلمان در سازمان ملل به دویچه وله گفته وجود چنین توافقی 'پوچ' است و تاکید کرده بسیار بعید و نامحتمل است که نماینده آمریکا توانسته باشد از اعضای کشورهای اروپای غربی درباره انتخاباتی که قرار بوده 20 سال بعد انجام شود، تعهدی بگیرد.
شوماخر افزود: این انتخاباتی است که نتیجه آن را اکثریت کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل مشخص خواهند کرد. 'مایکل دویل' مقام شماره سه سابق سازمان ملل نیز گفته است که از وجود چنین توافقی با گروه کشورهای اروپای غربی برای عضویت بدون رقابت اسرائیل در سال 2018 بی اطلاع است. وی در عین حال گفته است که بحث های مربوط به چنین توافق ادعایی می تواند عضویت آلمان را با مشکل رو به رو کند بخصوص که اسرائیل تا کنون هرگز عضو شورای امنیت نبوده است. وی افزود: رقابت آلمان در چنین شرایطی بطور حتم توفان توئیتری رئیس جمهوری آمریکا را در پی خواهد داشت و شاید بهتر باشد که آلمان برای عضویت در شورای امنیت دو سال دیگر صبر کند.
این در حالی است که دولت دونالد ترامپ در ادامه سیاستهای خود در حمایت از رژیم صهیونیستی همچون اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم ، تمایل دارد که راه را برای عضویت دوپینگی این رژیم در شورای امنیت هموار سازد. 'ریچارد گوان' از اعضای شورای اروپایی روابط خارجی گفته است که دولت ترامپ به دنبال راههای برای به سازش کشاندن آلمان در این موضوع است. وی افزود: شایعاتی در نیویورک مطرح است که آمریکا پیشنهاد کرده است که آلمان و اسرائیل بطور شریکی (هر کدام به مدت یک سال) در دوره دو ساله پیش رو ، کرسی شورای امنیت را داشته باشند.
هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در سفر این هفته خود به نیویورک برای رایزنی و کسب موافقت کشورها با عضویت آلمان در شورای امنیت ، در پاسخ به این سوال که آیا درخواست عضویت آلمان توافق مورد اشاره را نقض نمی کند، گفت: همواره رویه این بوده که نامزدهای مختلفی وجود داشته است. ما علیه هیچ کسی رقابت نداریم ما درخواست عضویت در شورای امنیت را داریم. ماس خاطرنشان کرد که آلمان هر هشت سال یک بار درخواست عضویت در شورای امنیت را می دهد و بنابراین مساله ای بسیار طبیعی و عادی است.
ماس چهارشنبه شب در جریان سفر به نیویورک برای اولین بار در مقام وزیر امور خارجه آلمان با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد. بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آلمان ، ماس در این دیدار گفت که آلمان از تلاشهای او برای اصلاح سازمان ملل حمایت می کند.
وی همچنین با نمایندگان کشورهای منطقه کارائیب و اقیانوس آرام دیدار کرد و تلاش کرد تا رای موافق آنها برای کسب کرسی غیردائم آلمان در شورای امنیت در دوره 2020- 2019 جلب کند. وی در این دیدار تاکید کرد که آلمان اولویت خاصی برای مسائل آب و هوایی در نامزدی خود برای کسب کرسی شورای امنیت قائل است. آلمان تا کنون پنج بار و آخرین بار در دوره 2012- 2011 کرسی غیردائم شورای امنیت را داشت.
جنجال محافل صهیونیستی علیه آلمان در حالی است که دولت آمریکا حمایتهای خود از این رژیم را افزایش داده و انتظار می رود که دولت ترامپ با اعمال نفوذ و فشار بر برخی کشورها و همچنین فشار بر آلمان بخواهد رژیم صهیونیستی را وارد شورای امنیت کند. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل اواسط اسفند ماه سال گذشته در اجلاس آیپک گفت: اگر می خواهیم درباره امنیت در خاورمیانه صحبت کنیم باید درباره ایران، سوریه، حماس، داعش و قحطی در یمن صحبت کنیم. شاید 10 مشکل بزرگ در خاورمیانه هست که هیچ ربطی به اسرائیل ندارند.
هیلی اوایل اسفند ماه نیز در دانشگاه شیکاگو گفت: ما با تغییر فرهنگ حاکم در سازمان ملل موضوعات دیگری را نیز از قبیل نقض حقوق بشر در ایران ، حمایت ایران از تروریسم ، سلاح های غیرقانونی حزب الله در لبنان ، نیم میلیون کشته و 5میلیون آواره سوری یا فاجعه انسانی در یمن را نیز وارد مباحث مربوط به خاورمیانه در شورای امنیت کردیم.
در این حال به نظر می رسد که دولت ترامپ با ذکر یک خاطره توئیتری درباره توافقی مجعول در 20 سال پیش از قول سفیر معرفی شده این کشور در آلمان ، قصد دارد کشورهای اروپایی را به پذیرش عضویت اجباری و بدون رقابت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت وادار کند. این در حالی است که رسانه های خود رژیم صهونیستی نیز اذعان می کنند که به علت مخالفت گسترده کشورهای جهان این رژیم موفق نخواهد شد رای موافق دو سوم اعضای مجمع عمومی را به دست آورد. اعضای سازمان ملل روز هشتم ژوئن (18 خرداد) برای انتخاب پنج عضو از مجموع 10 عضو غیر دائم شورای امنیت برای سالهای 2019 و 2020 رای گیری می کنند.
آلمان امنیت شورای عضویت اسرائیل کشورهای آمریکا صهیونیستی رقابت درباره توافق توافقی اروپای اعضای نیویورک حمایت درخواست ترامپ ادعایی رسانه دیدار ریچارد خارجه خاورمیانه افزود کشورها گزارش یافته توئیتری توئیت مربوط عمومی انتخاباتی اعلام نماینده اروپایی غیردائم اسفند موافق همچنین مساله گسترده بسیار تاکید افزایش نامزدی وادار بلژیک سایرین خرداد مجموع منطقه نوشته دویچه شوماخر همچون تلاشهای معرفی محافل دارند