برگزیده ها

مازندمجلس: ائمه جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مباحث مختلفی از جمله لزوم خرید کالای ملی و همچنین طرح مباحثی چون حجاب اختیاری پرداختند. در این میان امام جمعه خوزستان نیز به اعتراضات اخیر چند روز پیش در خوزستان واکنش نشان داد و آن را ناشی از اشتباه غیر تعمدی صدا و سیما دانست.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری ها، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهارداشت: کار مناسب با موقعیت و هدف والاداشتن و نوآوری در دستیابی به هدف و اتحاد و انسجام شناخت دشمن نیز از دیگر ویژگی‌های ملت ایران در این مدت بوده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: تمام اینها تابلوی زیبایی از این ملت را ترسیم کرده است؛ این ملت دارای کشوری است با چند میلیون دانشجوی فارغ التحصیل که در روز نخست این سال وصف آن را از مقام معظم رهبری شنیدید و بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور تاکید شد.
اهم صحبت های او از این قرار است:
*{literal}{{/literal} با اشاره به اینکه این ملت در طول این 40 سال از دو رهبر الهی برخوردار بوده {literal}}{/literal} این ملت در کنار این مسائل، دارای یک قانون اساسی است که مردمسالاری را تضمین کرده و از سوی دیگر ظرفیت بالایی در این قانون اساسی پیش بینی شده است.
* این ملت اما پس از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری دولت‌های متعددی را تجربه کرده است؛ در طول این چند دهه که این دولت‌ها حاکم بوده‌اند، مقام معظم رهبری روی چند اصل تاکید داشتند که ثابت بودند؛ اصل نخست این بود که فرمودند خصومت آمریکا با ما تمام نشدنی است و اگر کسی خلاف این تصور را دارد اشتباه می‌کند و این دشمنی در چهره‌های گوناگون رخ نمایی می‌کند و اشتباه است که فکر کنیم با مذاکره با آمریکا می‌توان مشکلات را حل کرد و لحظه به لحظه باید مراقب باشیم و از خدعه آنها غافل نباشیم.
* اصل دوم این است که رهبری در این مدت تاکید زیادی داشته‌اند که توان نظامی و رزمی به روز نگه داشته شود؛ اصل سوم مورد تاکید مقام معظم رهبری اولویت مسائل اقتصادی و معیشتی و مبارزه با فساد و تلاش برای قسط و عدل و عدالت است.
* همه دولت‌ها کار کرده‌اند اما در مسئله حل مشکلات معیشتی مردم و رفع تبعیض و برقراری عدالت چقدر موفق بوده‌اند؟ در مسائلی مانند امنیت و سیاست خارجی و هسته‌ای رشد داشته‌ایم و در غلبه بر دشمن در منطقه رشد داشته‌ایم و صنایع نظامی را نیز رشد داده‌ایم اما در عدالت و حل مشکلات معیشتی چقدر رشد داشته‌ایم و چقدر عدالت گسترده شده است؟
* برخی می‌خواهند همه مشکلات را به گردن آمریکا و یا خود قانون اساسی بیندازند اما عامل اصلی در به هدف نرسیدن در مسائل اقتصادی چیست؟ نمی‌گوئیم کاری انجام نشده اما با توجه به امکانات موجود، تفاوت کار فعلی با کاری که می‌توانست در مسائل اقتصادی صورت بگیرد چقدر است؟
*همیشه ملت ایران با سم مهلکی به نام باندگرایی و قبیله‌گرایی حزبی روبرو بوده‌اند؛ زمانی در زمان شورای انقلاب، شهید بهشتی یک نفر را برای اداره رادیو و تلویزیون انقلاب انتخاب کرد اما عنوان شد این فرد منتخب ضد شماست اما شهید بهشتی عنوان کردند این مسئله مهم نیست و مهم این است که بتواند رادیو و تلویزیون را اداره کند و مهم نیست که از حزب و قبیله من نیست.
امام جمعه خوزستان: اشتباه اخیر صدا و سیما به هیچ وجه تعمدی نبود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به مساله اخیر پیش آمده در صدا و سیما گفت: اشتباهی انجام شد که به هیچ وجه تعمدی نبوده و اقوام عرب در خوزستان مکدر شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه امروز ۱۰ فروردین، افزود: آیت‌الله موسوی‌جزایری، نمایندگان مجلس خبرگان و شورای اسلامی به صدا و سیما تذکر دادند که این موضوع اصلاح شد. باید دقت داشته باشیم. نباید اجازه دهیم دشمنان سوءاستفاده کنند. دشمن در کمین نشسته است.
اهم صحبت های او از این قرار است:
* خوزستان به گفته امام راحل دین خود را به اسلام ادا کرد. همه اقوام خوزستان اعم از عرب، لر، بختیاری، دزفولی، شوشتری، بهبهانی، همواره دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند. شاهد این مدعا دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، فرماندهان دفاع مقدس همچون سردار علی هاشمی، اسماعیل دقایقی، احمد سوداگر و فرماندهان جنگ سردار محسن رضایی و علی شمخانی از افتخارات خوزستان هستد. با هوشیاری باید از این مساله ای که صدا و سیما جبران کرد، عبور کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نخواهیم داد.
* در صدا و سیما اشتباهی انجام شد که به هیچ وجه تعمدی نبوده و اقوام عرب در خوزستان مکدر شدند.
*آنچه که از فضایل امیرالمؤمنین(ع) بیان می‌کنیم به عنوان بنده‌ای از بندگان رسول خداست. دانشمند یهودی خدمت امام علی(ع) رسید و سؤالی از او پرسید، در پایان آن دانشمند یهودی گفت که تو پیامبر هستی؟ امام پاسخ گفت: اف بر تو. من بنده‌ای از بندگان رسول خدا هستم. تمام آنچه که در شخصیت ائمه و امام علی(ع) گفته می‌شود، به عنوان شاگردی از شاگردان رسول خداست.
امام جمعه گرگان: دولت نباید بگذارد جامعه آلوده شود
آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید ظهر امروز در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان و جمعی از فعالان رسانه‌ای استان اظهار داشت: در اثر القائات دشمن برخی‌ها فکر می‌کنند جمهوری اسلامی دیکتاتوری و یا حکومت زور است در حالی که این‌گونه نیست.
اهم صحبت های او از این قرار است:
* باید ذهن جوانان و دانشگاهیان ما که با شبهه‌های دشمن پر شده، با تبیین درست از ولایت فقیه این نقص را جبران کنیم و افرادی باید در جامعه باشند که این تبیین درست را انجام دهند.
* ولایت فقیه ، ولایت الهیه است ، پدیده عالم است اما متاسفانه خیلی‌ها از مردم این نکته را نمی‌دانند و چون خبر ندارند معمولا حرف‌هایی زده می‌شود که درست نیست و باید به جامعه آگاهی‌های لازم داده شود.
*{literal}{{/literal} با اشاره به طرح مساله حجاب اختیاری {literal}}{/literal}در این مساله همه مراجع و حتی مقام معظم رهبری نیز ورود کردند چرا که حجاب مسئله‌ای قرآنی و الهی است اما متاسفانه دارند القاء می‌کنند که جمهوری اسلامی آن را ابداع کرده است که در یک کشوری که 70 درصد آن شیعه هستند چنین حرف‌هایی ناقص است.
* من دلم می‌سوزد که می‌بینیم گاها چنین حرف‌هایی زده می‌شود که ناشی از ناآگاهی است که مفاهیمی الهی و قرآنی مانند ولایت فقیه و حجاب را به مسائل دیگر گره می‌زنند.
* دولت نباید بگذارد جامعه آلوده شود، کشور جمهوری اسلامی است ما این همه خون برای چه دادیم؟ و باید بصیرت شما اصحاب رسانه به کشور کمک کند
literal اسلامی امام خوزستان رهبری مسائل جمهوری جامعه عدالت عنوان مساله اشتباه انقلاب مشکلات ولایت تاکید داشته‌ایم امروز معیشتی حرف‌هایی تعمدی اقتصادی اقوام اشاره قانون اساسی آمریکا نباید سردار فرماندهان سوءاستفاده اسلام جبران قرآنی خداست دشمنان استان آلوده مراجع بگذارد یهودی متاسفانه بندگان دانشمند تبیین بنده‌ای بهشتی اظهار دارای کشوری دولت‌ها دانشگاه خطبه‌های نمازجمعه ابداع حجت‌الاسلام می‌کند باشیم رادیو تلویزیون اشتباهی نبوده اداره شورای نظامی مسئله مانند اجازه