برگزیده ها

مازندمجلس: اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: به نظر من اگر هر روز با مردم با صداقت و شفافیت صحبت کنیم و اهل اقرار و انفعال نباشیم و دورغ نگوییم و مبالغه نکنیم، انقلاب با تهدیدی مواجه نمی‌ود.

مازندمجلس:
حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره حوادث سیاسی سالی که گذشت اظهار کرد: به نظرم می آید که انقلاب به معنای انتخاب، امتحان، آزمایش و آموزش است. هر روزی که بر ایران اسلامی می‌گذرد ما پخته‌تر و ورزیده‌تر می شویم و بیشتر به حقایق موجود جهان پی می‌بریم.
اکرمی ادامه داد: ما مخصوصا بعد از برجام و گربه‌رقصانی‌های امریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که باید به خودمان متکی باشیم و به خوداتکایی توجه بیشتری کنیم تا در عین حال که ارتباط با دنیا را لازم می‌دانیم بیشتر روی ظرفیت‌های خودمان اهتمام داشته باشیم و از ظرفیت خودمان استفاده کنیم.
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: سال گذشته اعتراض‌ها و یا اغتشاشاتی پیش آمد ولی آنقدر نبود که ما آن را خیلی بزرگ کنیم. ایران یک کشور خیلی بزرگ است و جمعیت هشتاد میلیونی دارد و نمی‌شود با تظاهرات برخی از شهرها و آن هم با جمعیتی که می‌گویند اگر همه را جمع کنید صد هزار نفر هستند، این را به عنوان یک مشکل بنیادی حساب کنیم.
اکرمی افزود: این اتفاقات نوعی اعتراض به برخی رفتارها بود، ولی در عین حال همانطور که گفته‌اند هزار دوست کم است و یک دشمن زیاد است.
او تصریح کرد: به نظر من اگر هر روز با مردم با صداقت و شفافیت صحبت کنیم و اهل اقرار و انفعال نباشیم و دروغ نگوییم و مبالغه نکنیم، انقلاب با تهدیدی مواجه نمی‌شود. انقلاب اسلامی زمانی با تهدید مواجه می‌شود که صراحت و شفافیت نباشد و یا با افراط و تفریط با مسائل برخورد کنیم در این حالت قطعا با تهدید رو به رو می‌شویم.
سال 96 سال پرتحرک و فعالی بود
سیدمحمد غرضی فعال سیاسی در ارزیابی خود از مسائل سیاسی در سال 96، اظهار کرد: در سالی که گذشت تحرک اجتماعی در حد اعلای خودش بود. از طرف دیگر پاسخگوها هم بسیار فعال شدند. جدای از این، گرفتاری‌ها تا عمق وجود خود را هم به جامعه و هم به قدرت سیاسی از جمله احزاب و گروه‌ها نشان داد.
غرضی ادامه داد: در حوادث سیاسی سالی که گذشت، عوامل سیاسی اعتبار خودشان را اندازه‌گیری کردند. به‌خصوص در قضایای اغتشاشات، احزاب و گروه‌ها هیچ پاسخی برای مردم نداشتند. این در حالی بود که مبارزان هم احساس کردند مخاطبشان مردم نیستند بلکه احزاب و گروه‌ها هستند که از آن‌ها هم پاسخی نگرفتند. در پاسخ به این نارضایتی‌ها کم‌کم دولت، قوه قضاییه و مجلس نیز زیر سؤال رفتند، ولی معترضین به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند عمق جامعه را با خودشان همراه کنند. آنها فقط توانستند با نیروی انتظامی درگیر شوند. بعد از آـن بود که جامعه عکس‌العمل خودش را نسبت به خشونت نشان داد و گفت ما با خشونت موافق نیستیم.
او افزود: در این درگیری‌ها از طرفی نیروی انتظامی وزن اجتماعی خودش را به دست آورد و از آن‌طرف معلوم شد که با خشونت چیزی حاصل نمی‌شود.
غرضی تصریح کرد: به نظر من از بین چهار دهه گذشته دهه 60 پرخشونت بود ولی در دهه‌های هفتاد و هشتاد این خشونت به‌مراتب کمتر شد. در دهه نود نیز این خشونت باز کمتر از دهه‌های قبل شد.
او گفت: جریان اجتماعی کم‌کم توانسته قدرت سیاسی را با خودش همراه کند. از طرف دیگر قدرت سیاسی نیز این نکته را درک می‌کند که باید با قدرت اجتماعی تعامل داشته باشد و از حالت دستور کوتاه بیاید و وارد تعامل شود.
منبع: اعتماد آنلاین
سیاسی خشونت جامعه اجتماعی گروه‌ها خودمان انقلاب احزاب نمی‌شود اکرمی خودشان روحانیت مبارز مسائل پاسخی کم‌کم دهه‌های تعامل انتظامی نیروی همراه تهدید مواجه حوادث باشیم ادامه بیشتر اسلامی گذشته هشتاد شفافیت تصریح افزود گربه‌رقصانی‌های اظهار