برگزیده ها

مازندمجلس: علی‌رغم آنکه رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نیروهای آمریکایی در آینده نزدیک سوریه را ترک خواهند کرد، ولی‌عهد عربستان سعودی گفت که نیروهای آمریکایی باید در سوریه باقی بمانند.

مازندمجلس: محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی که همچنان در آمریکا به سر می‌برد می‌گوید که نیروهای آمریکایی باید در سوریه باقی بمانند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که نیروهای آمریکایی در سوریه در آینده نزدیک این کشور را ترک خواهند کرد.
به گزارش نامه نیوز وی در گفت‌گو با نشریه تایم گفته: «ما بر این باوریم که نیروهای آمریکایی اگرنه برای درازمدت، باید دست‌کم برای میان‌مدت در سوریه بمانند.»
ولی‌عهد رژیم سعودی مدعی شد که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه آخرین تلاش برای منع ایران از گسترش نفوذ منطقه‌ایش با متحدان منطقه‌ایش است. وی همچنین ادعا کرد که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه باعث می‌شود که واشنگتن در سوریه صاحب نفوذ باشد.
محمد بن‌سلمان که اصولا در عرصه سیاست خارجی حرف خاصی جز موضع‌گیری علیه ایران ندارد، مدعی شد: ایران از طریق شبه‌نظامیان و متحدین منطقه‌ای خود، به دنبال ایجاد یک مسیر تدارکاتی از لبنان به سوی سوریه و عراق تا تهران است.
وی با استفاده از عبارت «هلال شیعه» بار دیگر ادعاهای رژیم سعودی در خصوص تلاش ایران برای ایجاد جای پا در منطقه را تکرار کرد.
به نوشته تایم، در حال حاضر حدود دو هزار نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند که در حال همکاری با نیروهای موسوم به «دموکراتیک سوریه» هستند. اکثرین این نیروها را کُردهای سوریه تشکیل می‌دهند.
بن‌سلمان ضمن اذعان به اینکه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت باقی خواهد ماند، ابراز امیدواری کرد او به ایران اجازه ندهد که هر کاری می‌خواهد، در سوریه انجام دهد.
مواضع بن‌سلمان در خصوص حضور مستشاری ایران در سوریه، شباهت چشمگیری به مواضع نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دارد. نتانیاهو نیز بارها در خصوص آنچه وی گسترش نفوذ ایران در سوریه خوانده، ابراز نگرانی کرده است.
سوریه نیروهای آمریکایی ایجاد بن‌سلمان سعودی منطقه گسترش بمانند مواضع رئیس‌جمهور منطقه‌ایش ابراز آمریکا دنبال ترامپ واشنگتن عربستان تدارکاتی ولی‌عهد