برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از رهبران جنبش مردمی انصارالله اعلام کرد، این جنبش به بمباران تاسیسات حیاتی عربستان از جمله شرکت نفتی «آرامکو» ادامه می‌دهد.

مازندمجلس:
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب جنبش انصارالله تهدید کرد، هدف‌گیری تاسیسات حیاتی عربستان و در راس آن شرکت آرامکو ادامه دارد.
به گزارش نامه ینوز، وی درخصوص اتهام علیه ایران در زمینه قاچاق سلاح برای انصارالله گفت: ما موشک‌های خود که ساخت کره و روسیه هستند را توسعه می‌دهیم و می‌سازیم و آنها ساخت ایران نیستند.
الحوثی افزود: برای ما اهمیتی ندارد که متجاوزان باور کنند به مرحله توسعه صنایع موشکی رسیده‌ایم یا نه، آنچه حائز اهمیت است بازداشتن هرگونه تجاوز است.
از سوی دیگر ترکی المالکی، سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به رهبری عربستان روز جمعه گفت، انصارالله تاکنون ۱۰۴ موشک بالستیک به عربستان شلیک کرده و به همین دلیل این کشور یکی از کشورهایی است که بیشتر با این موشک‌ها مورد تجاوز قرار گرفته است.
ائتلاف عربی از سال ۲۰۱۵ نیروهای دولت مستعفی یمن را برای مقابله با نیروهای مسلح انصارالله با هدف پایان دادن به کنترل آنها بر برخی از استان‌ها از جمله صنعا حمایت می‌کند که از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۴ این استان را تحت کنترل خود درآورده‌اند.
بنا بر گزارش سازمان ملل، جنگ در فقیرترین کشور عربی منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و آواره شدن سه میلیون تن دیگر شده است.
انصارالله عربستان گزارش ائتلاف نیروهای کنترل تجاوز توسعه می‌دهیم حیاتی الحوثی ادامه