برگزیده ها

مازندمجلس: کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه خبر برخی رسانه ها مبنی بر هشدار دونالد ترامپ به ولادیمیر پوتین در مذاکره تلفنی اخیر را تکذیب کرد.

مازندمجلس:

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: اخبار مبنی بر اینکه ترامپ در گفت وگویی با ولادیمیر پوتین گفته بود که آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه پیروز می شود، حقیقت ندارد و ترامپ چنین سخنی نگفته است.
وی گفت: خبر گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا را اعلام کردیم و هر اطلاعاتی که لازم بود در آن خبر منتشر کردیم.
پسکوف خاطرنشان کرد که گفت وگوی سران دو کشور محرمانه بود و طرف روسی تمایلی برای علنی کردن محتویات آن ندارد.
برخی رسانه های روسی امروز به هشدار ترامپ به پوتین در گفت وگوی تلفنی اخیر آنها اشاره کردند که رئیس جمهوری آمریکا گفته واشنگتن برای مسابقه تسلیحاتی آماده است.
رسانه های روسی از جمله روزنامه گازتا روز جمعه به گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا اشاره کردند که روز 20 ماه مارس (29 اسفند ماه پارسال) صورت گرفت.
این رسانه ها خاطرنشان کردند: ترامپ در این گفت وگوی تلفنی اعلام کرد که آمریکا در صورت آغاز مسابقه تسلیحاتی، (بر روسیه) پیروز می شود.
به گفته این رسانه ها ، «ترامپ در این گفت وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که سخنان اخیر پوتین درباره تسلیحات جدید روسیه که با کمک آن می تواند به آمریکا ضربه وارد کند، اظهارات تبلیغاتی و انتخاباتی بوده باشد.»
رسانه های روسی همچنین گفتند که ترامپ در این گفت وگوی تلفنی گفت: آمریکا بودجه نظامی 700 میلیارد دلاری تصویب کرده است که بزرگترین بودجه نظامی در تاریخ محسوب می شود.
روابط روسیه و آمریکا تیره شده است و دو کشور به تازگی 60 دیپلمات یکدیگر را اخراج کرده و سرکنسولگری روسیه در سیاتل و سرکنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ بسته شده است.
آمریکا روسیه ترامپ تلفنی رسانه جمهوری تسلیحاتی پوتین ندارد کردیم خاطرنشان مسابقه سرکنسولگری نظامی بودجه اعلام اشاره پیروز تمایلی محرمانه رقابت محتویات پسکوف درباره هشدار روسای