برگزیده ها

مازندمجلس: سیدمحمدحسینی وزیر ارشاد دولت دهم به اظهارات اخیر آشنا مشاور رییس‌جمهور واکنش نشان داد.

مازندمجلس:
پس از آنکه حسام الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور در پیام توئیتری خود نوشت: نسبت میان دو برادر جهانگیری (اسحاق و مهدی) مانند نسبت میان دو برادر حسینی( سید محمد و سیدمهدی) و دو برادر رسایی(حمید و جمشید) است،(اینجا) سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد احمدی نژاد به این گفته وی، پاسخ داد.
در پاسخ وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد آمده است:
بعد از مشاهده تشبیه بنده و برادرم با آقایان اسحاق و مهدی جهانگیری توسط دوست آشنایم که معلوم نیست با هدف تطهیر چه کسی و یا به حاشیه بردن چه سوژه‌ای صورت گرفته، لازم دانستم تعلیقیه‌ای کوتاه براین" قیاس مع الفارق" داشته باشم، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
۱-نگاه سیاسی بنده و اخوی اصلاح طلبم (ازنوع خوش خیم) کاملا متفاوت است در حالیکه اخوان جهانگیری هر دو از قدیم الایام مشهور به اصلاحاتی بودند، البته مهدی جهانگیری درمقطعی همکار مشایی بوده که خط و خطوط او هم در هاله‌ای از ابهام هست!
۲-قبل از حضور بنده به عنوان یک فعال سیاسی و فرهنگی در مجلس پنجم و بعد‌ها در دولت، حاج سید حمید به عنوان یک کارشناس، صاحب نظر و فعال در حوزه بازرگانی مطرح و بی نیاز از حمایت بنده بود، من هم این روحیه رانداشتم که دین خود را به دنیای اطرافیان بفروشم. همچنین برادرم جز سابقه یک دوره فعالیت در جهادسازندگی، هیچ وقت کارمند یا مدیر دولتی نبوده، در حالیکه مهدی جهانگیری حداقل تاسال ۸۸ مدیر دولتی بوده وعلی الظاهر با بهره گیری از موقعیت خود و برادر ارشد، مدارج کسب سرمایه نجومی را جهشی پشت سر گذاشته و برتر از مغز‌ها و نوابغ تجاری جهان راه ترقی چندده ساله را درمدتی بسیار کوتاه طی کرده است و با این حمایت‌ها در اتاق بازرگانی هم موقعیتی ممتاز یافته است.
۳-الحمدلله تاکنون جرم و یا اتهامی متوجه برادر بنده نشده، ولی مهدی جهانگیری مدتی به اتهام فساد اقتصادی در زندان کرمان و تهران به سر برده و اخیرا با وثیقه بی سابقه هزار میلیارد تومانی آزادشده و اینک در انتظار حکم نهایی دادگاه است، لذا مقایسه وی با برادر بنده، اجحاف در حق سیدحمید است، و از نظر ثروت هم قیاس این دو نفر کم لطفی درحق سرمایه داربزرگی، چون جهانگیری است!
۴-شان معاون اول را که ید طولایی در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی داشته اجل از آن می‌دانم که با حقیر یک لاقبا از نظر مالی مقایسه شود که تمرکزم بر کارعلمی، فرهنگی و سیاسی است و حتی از دور هم دستی بر آتش فعالیت‌های انتفاعی نداشته و ندارم. پس مناسب بود بر مبنای پیشنهاد‌ها و اظهارنظر‌های ذیل توئیت عمل می‌شد و این تشابه با آقای روحانی و فریدون صورت می‌گرفت تا اندکی هم ترازی رعایت شود.
وهکذا!‌ ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در به کارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می‌داد که منجربه مثل معروف: "از قیاسش خنده آمدخلق را" نشود. وله الحمد.
جهانگیری برادر سیاسی مشاور دولتی سابقه سرمایه بازرگانی اقتصادی فعالیت‌های مقایسه فرهنگی تجاری حالیکه حسینی اسحاق لاقبا ارشاد برادرم روحانی احمدی‌نژاد کوتاه عنوان