برگزیده ها

مازندمجلس: شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، دونالد ترامپ به مشاورانش تمایل خود را برای خروج زودهنگام از سوریه ابلاغ کرده است.

مازندمجلس:

مقامات آمریکایی که از این طرح دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا آگاهند، گفته‌اند، قرار است شورای امنیت ملی آمریکا ظرف روزهای آینده برای بررسی عملیات ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سوریه تشکیل جلسه بدهد، این در حالی است که بنا به گفته مقامات ارشد دولت آمریکا، این موضع‌گیری ترامپ منجر به اختلافاتی بین او و مسؤولان ارشدش شده است.
پیشتر ترامپ گفته بود: بنا بر "پیروزی‌های محقق شده ائتلاف ضد داعش" به زودی از سوریه خارج می‌شویم.
وی افزود: ما به کشوری که به آن تعلق داریم، بازمی‌گردیم.
اما همزمان با این اظهارات ترامپ، فرانسه اعلام کرد، حضور نظامی خود را در سوریه در چارچوب ائتلاف ضد داعش افزایش خواهد داد، در حالی که آمریکا در سوریه حدود ۲۰۰۰ سرباز دارد.
به رغم اینکه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده، داعش حدود ۹۸ درصد از اراضی خود را در عراق و سوریه از دست داده اما مقامات نظامی آمریکا معتقدند، داعش احتمالا به سرعت به مناطق آزاد شده، بازگردد.
مسئولان وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا از تصمیم ترامپ شوکه شده‌اند
نشریه آمریکایی "دیفنس وان" به نقل از مقامات نظامی گزارش داد،‌ تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه در آینده بسیار نزدیک محافل سیاسی و نظامی این کشور را شوکه و متعجب ساخته است.
محافل وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند، هیچ یک از مقامات عالی رتبه وزارت دفاع و خارجه یا نیروهای دموکراتیک سوریه اطلاعی از این تصمیم غیرمنتظره ترامپ نداشته‌اند.
به گفته این منابع، این اعلام دال بر آن است که ترامپ به طور ناگهانی به سمت آب‌های خطرناک خیز برداشته و نیروهای ویژه و نیروهای نخبه را شوکه کرده است.
رابرت نیللر، فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای اخیرا گفت،‌ آمریکا به تنهایی منابع لازم را برای طی کردن مسیر مبارزه با تروریسم در قاره آفریقا طبق نقشه‌ها و برآوردهای قبلی ندارد و قصد هم ندارد که به تنهایی چنین ماموریتی را انجام دهد.
آمریکا ترامپ سوریه مقامات نظامی تصمیم اعلام نیروهای وزارت ائتلاف آمریکایی خارجه منابع تنهایی ندارد وزارتخانه‌های محافل گفته‌اند آینده مسئولان گزارش