برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه قطری امروز (شنبه) از گزارش اطلاعاتی عراقی درباره داعش خبر داد و نوشت، سرکرده این گروه تروریستی کسی را پیدا نمی‌کند که برای فرماندهی داعش روی او حساب باز کند.

مازندمجلس:
به نقل از سومریه نیوز،‌ روزنامه قطری العربی الجدید از زبان یک مقام نظامی عراق نوشت، گزارش‌های اطلاعاتی عراقی وجود دارند که نشان می‌دهند گروه تروریستی داعش بیش از دو سوم فرماندهان میدانی خود را طی درگیری‌ها با نیروهای عراقی‌ و یا در جریان حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی از دست داده است.
به نوشته این روزنامه، یکی از آن گزارش‌ها حاکی از آن است که ابوبکر بغدادی،‌ سرکرده داعش کسی را پیدا نمی‌کند تا روی او حساب باز کند و اکثر کسانی که اطرافش را گرفته‌اند، جوانانی هستند که مهارت‌های فرماندهی فرماندهان پیشین را ندارند.
به گفته مقام نظامی مذکور، از این گزارش این نتیجه گرفته شده که روحیه انتقام جویی بر خط مشی دینی تند این گروه تروریستی غلبه کرده است.
این مقام مسؤول تاکید کرد، اختلافاتی میان بازماندگان برجسته داعش و تکروی‌هایی در تصمیم‌گیری‌ها از سوی نسل دوم این گروه تروریستی وجود دارد که اکثر آنها عراقی و سوریه‌ای هستند.
نیروهای امنیتی عراق توانستند همه مناطق تحت کنترل داعش را آزاد کرده و ضربه سنگینی بر پیکره این گروه تروریستی وارد کنند، اما با این همه برخی باندهای زیرزمینی وابسته به داعش هر از چندگاهی دست به عملیات تروریستی زده و نیروهای امنیتی و غیرنظامی را مورد هدف قرار می‌دهند که تاکنون این حملات خنثی و مجریان آنها دستگیر شده‌اند.
تروریستی گزارش نیروهای امنیتی حملات فرماندهان می‌دهند عراقی اطلاعاتی بغدادی نمی‌کند روزنامه نظامی