برگزیده ها

مازندمجلس: شریل سندبرگ مدیر عملیات فیسبوک ، به عنوان دست راست زاکربرگ و یکی از مهم ترین مقام های این شرکت تا کنون در حاشیه امن خبری قرار گرفته و هیچ اتهامی به وی معطوف نشده است.

مازندمجلس:
 شریل سندبرگ مدیر عملیات فیسبوک ، به عنوان دست راست زاکربرگ و یکی از مهم ترین مقام های این شرکت تا کنون در حاشیه امن خبری قرار گرفته و هیچ اتهامی به وی معطوف نشده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از گاردین ، همانطور که فیس بوک لحظه به لحظه  با توجه به پرونده افشای داده های کاربران در معرض خطر بیشتری قرار می گیرد، یکی از مدیران سرشناس این شرکت در حاشیه امن و به دور از هیاهو به کار خود ادامه می دهد.
 شریل سندبرگ، که  یکی از معماران اصلی فیسبوک است و به عنوان مشاور معتمد زاکربرگ شناخته می شود ، در جریان رسوایی اطلاعات ، حضوری کم حاشیه و بسیار کمرنگ بین مطبوعات داشت .
اگرچه به دنبال رسوایی جمع آوری داده های کمبریج آنالیتیکا، فیس بوک از لحاظ ظاهری به طور کلی کم واکنش ظاهر شد و حتی مدیر ارشد این شرکت  مارک زاکربرگ،نیز پس از 5 روز سکوت خبری با رسانه ها رو به رو شد، اما غیبت سندبرگ و بی توجهی او به حواشی نیز قابل تامل است .
تا کنون شریل سندبرگ نه تنها از حضور در رسانه ها اجتناب کرده، بلکه تمرکز خود را بر فعالیت های تحت سرپرستی خود معطوف کرده است . این در حالی است که به اعتقاد بسیاری از فعالان حوزه فناوری، سندبرگ استاد روابط عمومی و مهارت های ارتباطی و تبلیغاتی است و در چنین شرایطی می تواند نقشی مهم ایفا کند.
علت غیبت اسرار آمیز مدیرعملیات فیسبوک چیست ؟/ سکوت خبری قدرتمند ترین زن فیسبوک
درواقع همزمان با این که، شبکه اجتماعی مشهور فیسبوک  با بحران دست و پنجه نرم می کند، منتقدان می پرسند آیا وقت آن نیست که نویسنده کتاب پر فروش "نکاتی در باره رهبری در کسب و کار " ، یعنی خانم سندبرگ نیز وارد عمل شود و از شهرت به یغما رفته شرکت خود دفاع کند ؟
یکی از اساتید روابط عمومی دانشگاه  هافسترا ، در این خصوص می گوید ؛ "واقعا قابل توجه است که سندبرگ برای مدیریت این بحران در کنار زاکربرگ دیده نمی شود .زیرا او یک فرد حرفه ای برای مدیریت بحران است و الیته اساسا برای  مدیریت این گونه موقعیت های سیاسی  و حساس و یافتن یک روش معقول برای حل مسئله در این شرکت استخدام شده است.
راجر مک نامی، یک سرمایه دار مشهور در حوزه فناوری نیز می گوید ؛ "بسیاری از سرشناسان فناوری ، سال ها پیش ، مارک زاکربرگ کم تجربه را به استخدام سندبرگ تشویق می کردند ، چرا که وی تجربه و مهارت هایی منحصر به فرد داشت . از زمان استخدام وی نیز ،  رشد و سودآوری فیس بوک غافلگیر کننده بود . اما  اکنون که طرف تاریکی این موفقیت در معرض دید قرار گرفته است، سندبرگ  باید تلاش بیشتری را برای پذیرش مسئولیت پیامدهای انتخاب هایش انجام دهد."
علت غیبت اسرار آمیز مدیرعملیات فیسبوک چیست ؟/ سکوت خبری قدرتمند ترین زن فیسبوک
سندبرگ در فوریه 2008، زمانی که فیس بوک به سرعت در حال رشد بود و در شرایطی که به عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل شناخته می شد از گوگل جدا شده و به فیس بوک پیوست. او  را می توان ترکیبی غنی از تجربه مدیریتی و عملیاتی، هوش هیجانی، آگاهی سیاسی و مهمتر از همه،ادراک حرفه ای دانست .
در گوگل، ساندبرگ در توسعه برنامه های تبلیغات سودآور شرکت از جمله ، AdWords و AdSense نقش مهمی ایفا کرد. تحت رهبری ساندبرگ، یک مدل تبلیغاتی که از نمودار اجتماعی فیس بوک استفاده می کرد ، شروع شد . مدلی که به نام  «آگهی های تعاملی» مشهور شد . این مدل کاربران را بر اساس «دوست داشتن» ، به صفحه تبلیغ کننده دعوت می کرد و با نام تجاری ارتباط برقرار می کرد.
این به این معنی است که شرکت ها می توانستند مشتری های فعلی خود را بر روی این پلتفرم کوچک هدف قرار دهند،سپس اطلاعات مشتری خود را با اطلاعات ارزشمند فیس بوک در مورد دوستداران، دوستان و مطالب جغرافیایی لایه بندی کنند.
ابزارهایی مانند این برای فیس بوک فوق العاده سودآور بودند(با سود حدودی 40 میلیارد دلار در سال 2017). اما این ابزارها اکنون بلای جان مدیران شده اند .
سندبرگ فیسبوک زاکربرگ مدیران فناوری اسرار اطلاعات تجربه مدیریت حاشیه قدرتمند مدیرعملیات مشهور عنوان بحران استخدام رهبری سیاسی سودآور مشتری ساندبرگ اجتماعی اکنون کننده بسیاری کاربران بیشتری معطوف گرفته  شریل شناخته رسوایی مهارت تبلیغاتی عمومی روابط رسانه شرایطی