برگزیده ها

مازندمجلس: ما به لحاظ دینی معتقدیم مردمی که نان ندارند بخورند نمی‌توانیم از آنها بخواهیم مقید به قوانین اسلام باشند. در مساله حجاب هم گفتم ما در جامعه‌ای می‌خواهیم دنبال اعمال حجاب باشیم که مردم مشکل معاش دارند. حکومت باید معاش مردم را تامین کند و بعد به فکر مسائلی مثل حجاب باشد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی جریان اصلاح‌طلبی روی یک کاندیدا اجماع کردند، انتظار دارند براساس ارزش‌های اصلاح‌طلبی حرکت کند اما روحانی نه در انتخاب‌های مدیران و وزرایش، نه عملکرد و نه تصمیماتش شبیه به اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه نبود.
حجت‌الاسلام هادی غفاری در ارزیابی خود از تحولات سیاسی و اجتماعی کشور در سال ۹۶ گفت: در ابتدای سال گذشته انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. در این انتخابات برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند اما بسیاری از آنها رد صلاحیت شدند و مشخصا کسانی را که ما می‌خواستیم به عنوان نیروی اصلاح طلب بر سر کار بیاوریم رد صلاحیت کردند و فقط آقای جهانگیری بود که آن هم قبل برگزاری انتخابات کناره‌گیری کرد و آقای روحانی ماند و دلیل رای به او هم ترس از به قدرت رسیدن رقیب تندرو و اصولگرا بود.
وی افزود: اگر رقیب تندرو و اصولگرا روی کار می‌آمد یقینا همه ارزش‌های اصلاح طلبی زیر سوال می‌رفت و جامعه عقب‌گرد می‌کرد به همین دلیل اصلاح طلب‌ها روی آقای روحانی اجماع کردند و تلاش کردند او رای بیاورد. به شخصه برای تبلیغ آقای روحانی به چندین شهر سفر کردم تا رای بیاورد. بعد از به قدرت رسیدن روحانی به طور طبیعی انتظاراتی بود که به مسئولیت‌های وی ختم می‌شد.
غفاری خاطر نشان کرد: مجموعا از آنچه که رای دادیم پشیمان نیستیم اما ما همواره مطالبه‌گر هستیم حتی اگر صد در صد به کسی باور داشته باشیم و او صد در صد کاندیدای اصلاح‌طلبی باشد، باز هم ما مطالبه‌گر هستیم.
رییس موسسه الهادی در مورد اولویت‌های قوای سه‌گانه در سال جدید اظهار کرد: قوه قضائیه باید بداند قوانین و مقررات برای نجات یک جامعه است. همچنین کسانی باید برای قضاوت انتخاب شوند که پاک پاک باشند. در قوه قضائیه شرط اول ما عدالت واقعی است نه عدالت ادعایی. یعنی به گونه‌ای نباشد که همگروه و همفکران افراد اولویت قرار گیرند. در قوه قضائیه باید براساس عدالت اسلامی قضاوت شود و باند و گروه و دسته معیار قرار نگیرد.
غفاری در ادامه با اشاره به نقص‌های موجود در قوه مجریه نیز گفت: قوه مجریه باید بفهمد که مردم مشکلات جدی در حوزه مسکن، معاش و اشتغال دارند. کسی که بچه دار می‌شود نباید به فکر ۲۰ سال بعد بچه خود باشد.
وی با اشاره به بحران‍‌های اقتصادی موجود در کشور گفت: ما به لحاظ دینی معتقدیم مردمی که نان ندارند بخورند نمی‌توانیم از آنها بخواهیم مقید به قوانین اسلام باشند. در مساله حجاب هم گفتم ما در جامعه‌ای می‌خواهیم دنبال اعمال حجاب باشیم که مردم مشکل معاش دارند. حکومت باید معاش مردم را تامین کند و بعد به فکر مسائلی مثل حجاب باشد.
روحانی انتخابات غفاری اصلاح قضائیه اصلاح‌طلبی دارند باشند قوانین عدالت تندرو اصولگرا جامعه بیاورد باشیم مجریه مطالبه موجود اشاره هستیم قضاوت مطالبه‌گر ریاست بخواهیم اسلام نمی‌توانیم بخورند مردمی ندارند سیاسی اصلاح‌طلب جمهوری صلاحیت ارزش‌های براساس اجماع کسانی