برگزیده ها

مازندمجلس: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فرهنگ و معنویت اعتکاف را باید به داخل خانواده برد گفت: امروز فضای مجازی آلوده و بی‌رحمی گریبان‌گیر جامعه شده و دشمن را به خانه‌ها آورده است.

مازندمجلس: آیت‌الله سیداحمد خاتمی شامگاه شنبه در جمع بانوان معتکف کرمانی در مسجد امام زمان‌(عج) با تبیین جایگاه زن در اسلام اظهارداشت: برترین بانوی جهان هستی حضرت فاطمه‌(س) است.
وی با اشاره به اینکه امام در کارها فرمود به مادرم زهرا اقتدا دارم گفت: اولین شهیده تاریخ اسلام از بانوان است که نام او سمیه مادر عمار است و این افتخار بزرگی برای بانوان جامعه اسلامی است.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ شهادت از این بانوی فداکار شروع شد و کفار به بدترین حالت او را شهید کردند افزود: در حادثه عاشورا هم بانوان فداکار عاشورایی زیادی داریم.
وی بیان کرد: عبدالله یکی از شهدای کربلا است که وقتی همسرش بر بالین وی آمد، گفت خوش به حال تو که در رکاب پسر پیامبر به شهادت رسیدی، دشمن از این حالت به غضب آمد و دستور داد او را نیز به شهادت رساندند.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران نیز بانوان نقش آفرین بودند گفت: امروز در مراسم اعتکاف می‌بینیم که بانوان در استان کرمان سه برابر معتکفین از مردها هستند که آمار نویدبخشی است.
وی اعتکاف را یک هدیه الهی دانست و افزود: بانوان باید این معنویت اعتکاف را به خانواده خود ببرند تا به سراسر استان صادر شود و هر فرد معتکف باید فرهنگ با معنویت اعتکاف را در خانواده خود ساری و جاری کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مادر است که فرزند بهشتی پرورش می‌دهد خاطرنشان کرد: باید از مادر معتکف فرزندان نورانی و خدایی پرورش داده شود که قطعا همینگونه است.
وی با اشاره به آسیب‌های بزرگ فضای مجازی در خانواده‌ها گفت: متاسفانه امروز فضای مجازی آلوده و بی‌رحمی گریبان‌گیر جامعه شده و دشمن را به درون خانه‌ها آورده است.
آیت‌الله خاتمی افزود: در خطبه 27 نهج‌البلاغه آمده که اگر دشمن به خانه بیاید ذلت همراه خود دارد و مادران باید از فرزندان خود در مقابل این فضای آلوده مجازی مراقبت کنند و به جای آن نور الهی را در خانه منتشر کنند.
وی با بیان اینکه دشمن از هر طریقی قصد ضربه‌زدن به اسلام و نظام اسلامی را دارد تصریح کرد: دشمنان دوباره به جان حجاب افتاده و با جمله "حجاب، اجباری نیست" به جان جامعه اسلامی افتادند.
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حجاب در جامعه ما نماد دین است گفت: این جملات مقدمه‌ای برای اسلام ستیزی است و کسانی که الان حجاب را اجباری نمی‌دانند، فردا می‌گویند حجاب اختیاری است و به دنبال برداشتن کامل حجاب هستند.
وی با بیان اینکه ما باید قدردان نظام اسلامی باشیم که ارزش‌های اسلامی را به صحنه آورد افزود: یکی از این ارزش‌های اسلامی احیای سنت الهی اعتکاف است و باید در تقویت این نظام الهی بکوشیم.
اینکه بانوان اسلامی اعتکاف خاتمی افزود جامعه استان اسلام اشاره مجازی شهادت امام آیت‌الله کرمان معتکف فرزندان پرورش آلوده خانواده اجباری ارزش‌های رهبری نماینده بانوی خانه‌ها خبرگان فرهنگ امروز فداکار معنویت