برگزیده ها
فرهنگ غلط ترویج کالای خارجی در کشور وجود دارد/ منافع برخی‌ در ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به کالای داخلی است

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر لزوم استفاده از کالاهای تولید داخل در کشور گفت: برخی افراد منافع خود را در واردات کالای خارجی می‌دانند.

مازندمجلس:حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بحث لزوم استفاده از کالای تولید داخل گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی خودباوری جوانان بود که روی پای خود بایستند و با تکیه بر توان خود کارها را پیش ببرند و این در حالی بود که دشمنان و قدرت‌های جهانی در صدد القای این موضوع به ایران و دیگر کشورهای منطقه بودند که نمی‌توانید روی پای خود بایستید و این کشورها را از این طریق عقب نگه دارند.

وی افزود: من به خاطر دارم در زمان قبل از انقلاب وقتی قطعه‌ای از هواپیما خراب می‌شد آن را به کشور سازنده برمی‌گرداندند تا تعمیر شود و تکنیسین‌های ما حسرت این را می‌خوردند که چرا امکان آموزش و همچنین تعمیر این قطعا و فعالیت در این زمینه برای آنها فراهم نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: متاسفانه امروز این فرهنگ غلط در جامعه وجود دارد که کالای خارجی را مرغوب‌تر و بهتر از کالای ایرانی می‌دانند و حتی در این زمینه کار به جایی رسیده که تولیدکنندگان ما کالاهای خود را با مارک خارجی به بازار عرضه می‌کنند تا به فروش برسد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 97 به نام حمایت از کالای ایرانی مردم را به صحنه آورد تا بازار مصرفی 80 میلیونی کشور پذیرای کالای ایرانی باشد و حتما ملت ایران نیز از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد.

وی در پایان گفت: متاسفانه کسانی هستند که آگاهانه یا ناآگاهانه در صدد ترویج این فرهنگ غلط هستند که کالای خارجی مرغوب‌تر و بهتر از کالای ایرانی است و به دنبال آنند تا از این طریق منافع خود را از واردات کالاهای خارجی تامین کنند.

انتهای پیام/

کالای خارجی ایرانی انقلاب فرهنگ ترویج کالاهای مرغوب‌تر بازار زمینه اسلامی تعمیر منافع متاسفانه