برگزیده ها

مازندمجلس: فرانسه در واکنش به جنایت اخیر نظامیان اسرائیلی در کشتار ده‌ها فلسطینی در نوار غزه، این رژیم را به خویشتن‌داری دعوت کند!

مازندمجلس: وزارت خارجه فرانسه، روز گذشته در بیانیه‌ای درباره ناآرامی‌ها در مرز نوار غزه و اراضی اشغالی، از اسرائیل خواست تا خویشتنداری پیشه کند.
در این بیانیه تصریح شده که حفاظت از جان شهروندان وظیفه اسرائیل است. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین بر حق فلسطینیان برای برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز تاکید کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی، جمعه گذشته در برخورد با تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه، حداقل ۱۶ نفر را به ضرب گلوله، به شهادت رساند. نظامیان صهیونیست ادعا می‌کنند که برخی از تظاهرکنندگان به حصار مرزی حمله کرده و یا به سوی برخی از نیروهای نظامی شلیک کرده‌اند. 
بنا به درخواست کویت، شورای امنیت سازمان ملل متحد در همان روز درگیری‌ها یک نشست اضطراری در نیویورک برگزار کرد. گرچه دیپلمات‌ها از بروز خشونت در نوار غزه ابراز نگرانی کردند، اما به دلیل وتوی آمریکا قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت صادر نشد.
به گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش» خواستار بررسی مستقل و شفاف اوضاعی شده است که به کشته و زخمی شدن فلسطینیان معترض انجامیده است.
فرانسه فلسطینیان تظاهرکنندگان شورای امنیت سخنگوی گذشته صهیونیستی خویشتنداری وزارت خارجه اسرائیل