برگزیده ها

مازندمجلس: دیوان عالی آمریکا دادخواست پرداخت غرامت از سوی «سازمان آزادیبخش فلسطین» و «تشکیلات خودگردان فلسطین» به خانواده قربانیان آمریکایی کشته شده در فلسطین اشغالی را رد کرد.

مازندمجلس: دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه با صدور حکمی دادخواست پرداخت غرامت از سوی «سازمان آزادیبخش فلسطین» (PLO) و «تشکیلات خودگردان فلسطین» به خانواده شماری از قربانیان آمریکایی حملات سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ در سرزمینهای اِشغالی را رد کرد.
دیوان عالی آمریکا از استماع دادخواست مطروحه از سوی خانواده ۱۱ قربانی این حملات خودداری کرد؛ دادخواستی که در آن خانواده قربانیان بر اساس «قانون ضد تروریسم» (Anti- Terrorism Act) آمریکا خواستار دریافت خسارت برای رخدادهای تروریستی بین المللی شده بودند.
در این دادخواست، خانواده ۱۱ تن از آمریکائیان کشته شده در حملات سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ خواستار دریافت غرامتی بالغ بر ۶۵۴ میلیون دلار از سازمان آزادیبخش فلسطین و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین شدند. 
افزون بر این، دادگاه استیناف فدرال در نیویورک اعلام کرد که دادگاههای آمریکا نمی توانند با استناد به حملاتی که هدف اصلی آنها خاک و یا اتباع آمریکا نبوده، به دعاوی مطروحه علیه گروههای خارجی رسیدگی کنند.
آمریکا فلسطین خانواده دادخواست حملات آزادیبخش سالهای مطروحه خواستار دریافت تشکیلات پرداخت غرامت دیوان خودگردان قربانیان